• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 2880-2899 από 6798

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Μ' ανασκελά το ξωτερκό οπίσω απ' το μλάρ' αφανέριο!= το φάντασμα με κατέρριψε προς τα οπίσω επιβαίνοντα ημιόνου, συγχρόνω δε εξαφανίζεται. 

    Βογιατζίδης, Ι. Κ. (1922)
  • Μα δεν είναι δυστυχώς. Ο Κρητικός τον κάτω κόσμο τον νομίζει ένα βάραθρο, ένα τόπο όχι ευχάριστης διαμονής, ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή. Κι αλήθεια ποιός επήγε και ξαναγύρισε απο τα παλάθια, όπου ο χάρος είναι βασιληάς; Μήπως υπάρχει δα και τρόπος να γυρίση; <Ο Θηός απού μας ήκαμε εστόλισε τον κόσμο,>μα ξέχασε, δεν ήδωκε τρία καλά στσ' αθρώπους>γεφύρι για τη θάλασσα και γιαγερμό π'τον άδη>και σκάλαν... 

    Φραγκάκι, Ευαγγελία Κ. (1949)
  • Θεργιά μέσα στη γή

    Μα έκουσα και από μια γρηά ‘’αυτόπτην μάρτυρα’’που έβλεπεν μια μέρα τα προβατάτζη κοπέλα σωστή σε μια θέση στο Φάζο χαράκι. Μια στιγμή σκοτεινιάζη ο ουρανός κι’αρχίζη τα στραπόβροντο. Η βόσκισα και τα πρόβατα τρέχουν να χωστούν γύρου γύρου στη ρίζα ενός μεγάλου δρύ. Αστραπές και βροντές ξεκουφαίνουν τον κόσμον, ακούει η βόσκισσα το τσάφισμα και τσή κτύπους που κάνουν οι γι’Αγγέλοι με τσοί κατσούνες...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1932)
  • Μάγισσα, η, εν χωρίοις μάγ’σσα= μορμολύκιον των δεισιδαιμόναν πνίγον τα νήπια. «Μάγισσας αχάντιν» Κίσσος Δεσκαρ. Γ,10 Εκλήθη δ’ ούτω, διότι κατά τον Μάϊον μήνα, τον μήνα των μαγισσών περιαιρούντες τον φλοιόν τούτου κατασκευάζουν σταυρούς, οι τιθέμενοι υπό το της κεφαλής κάλυμμα προεφυλάττοντο της των μαγισσών επηρείας. Η πρόληψις αυτή ήδη πάντως εξέλιπε. 

    Βαλαβάνης, Ι.
  • Μάϊσσες Μάϊσσες και μάγισσες= νεράϊδες, εξωτικά, αερικά, ξωθιές. Τας μάγισσας οι Πόντιοι εφαντάζοντο καθ’ όλα ομοίας προς τους ανθρώπους, με μόνην διαφοράν ότι τα πόδια των ήσαν ανάποδα (η πτέρνα προς τα εμπρός και οι δάκτυλοι προς τα οπίσω.) Ήσαν ωραίαι, εκ φόβου δε τας απεκάλουν πάντοτε «απ΄εμάς και καλλίων ποιος είν’». Αι μάγισσες δεν ήσαν κακά πνεύματα, διότι δεν επείραζον τους ανθρώπους, τουναντίον... 

    Άγνωστος συλλογέας
  • Μάμμ(ι) και μπαμπούλας : Λέξεις προς εκφόβισιν των νηπίων 

    Σαμίδης (1912)
  • Μάμους = Συνεμ. Μαμούνος επίνκε φόβητρον. 

    Πουλάκης, Α.
  • Μάμους φόβητρον, μυθολογούμενον τέρας εξεικονιζόμενον υπό φανταστικάς και λίαν ζωηράς παραστάσεις προς κόπιμον εκφόβισιν της ελαφράς συνειδήσεως των παιδίων εν Ατριαννα πότε καλείται μάμουλους. 

    Κουρτίδης, Κωνσταντίνος Γ. (1892)
  • Μετεωρολογία

    Μάνα. Το Β Ιωαννίνους μέρος όπου συναθροίζονται τα νέφη και όταν συμπυκνυθώσι πολλά τότε λέγεται ότι θα βρέξη
    

    Άγνωστος συλλογέας
  • Ο Καταχανάς κι ο Παπα- Σάββας

    Μάννα δα κακομίτσα. Έμαθες τα που καταχάνεψεν ο συγχωρεμένος ο Π.;Την περασμένην νύχταν ήρτεν στο σπήτιν μου κι ‘έν μ’αφήκε να κλείσω ‘μμάτι ίσια με το πρώτον λάλημα του πετεινού… εις το χωρίον Τριάντα επιστεύετο ότι οι αποθνήσκοντες ‘’αξομολόγητοι και ακοινώνητοι’’ και οι αμαρτωλοί ‘’εκαταχάνευαν’’ και περιήρχοντο προς τιμωρίαν όρη, δάση, βουνά και κάμπους, μετέβαινον δ’έστιν ότε νύκτωρ εις τας οικίας...
    

    Λαγκάνης, Ευστάθιος (1929)
  • Μάρισσα, η ειμαρμένη, μοίρα. Απαντά εν τω εβδόμω στίχω του άσματος του Ανδρονίκου Σακ. σ. 9. Η μοίρισσα το 'τάϊζεν ψιχούδιμ με το μέλιν για να μεαλύνη γλήορα για να πουσουρμανέτζη. Νυν αντ' αυτού χρώνται οι Κύπριοι τοις τύχη και τω ξένω: σόρτα “Εν έχω τύχων, αν είχα τύχηθ θα ήμουν άλλος άνθρωπος.” “σόρτα μου εμ μαύρκη.” 

    Φαρμακίδης, Ξενοφών Π. (1918)
  • Στου Μάρκου

    Μάρκου. Το χωριό παλαιά ήτανε σ’ απόσταση 20 λεπτών από δω πούναι τώρα. Ήταν προς το Βλαχόρραφτι, στο μέρος που φαίνουνται ακόμα τα χαλάσματα. Στο μέρος πούναι τώρα ήρθε λένε δω και 200 χρόνια. Από κει πούταν έφυγαν κι’ άλλοι και πήγαν στην Αράχοβα.
    

    Σακελλαριάδης, Χαρίλαος (1930)
  • Μαγάρας = 0 πηστιθίμενος υπόγειος τόπος με θησαυρός 

    Σαμίδης (1905)
  • Μαγάρισμα (το). Η παρά των Αρμενίων ως πιστεύεται παρά τινες, δια ακαθαρσίας τετριμμένης εν είδει πεπέρεως μίανσης, ήτις αποτελείς θρησκευτικήν αίρεσιν κατά την ορθοδόξην. 

    Κυριακού, Ιωάννης Ν.
  • Μαγαράς= Αντί μεγαράς. Μυθώδες σπήλαιον με σιδηρένιαν θύραν εν τοις παραμωθίοις πλήρες θησαυροδ και σήμερον ακόμη πιστεύεται ότι υπάρχουσι μαγαράδες. Τοιούτως πιστεύεται ότι υπάρχει και εν Αίνω παρά τους πρόποδας του βουνού. Κλαυσή δια τον οποίον κατά το 1873 έγινε πλείστος λόγος διότι Αινιός τις έφερεν επίτηδες άνθρωπον της Κυβερνήσεως ίνα έξαξη τον αμύθητον θησαυρόν του Μαγαρά αλλ’ εψεύσθησαν οι... 

    Μανασσείδης, Συμεών Α. (1882)
  • Μαγαράς=Μυθώδες σπήλαιον με σιδηρένιαν θύραν εν τοις παραμωθίοις πλήρες θησαυροδ και σήμερον ακόμη πιστεύεται ότι υπάρχουσι μαγαράδες. Τοιούτως πιστεύεται ότι υπάρχει και εν Αίνω παρά τους πρόποδας του βουνού. Κλαυσή δια τον οποίον κατά το 1873 έγινε πλείστος λόγος διότι Αινιός τις έφερεν επίτηδες άνθρωπον της Κυβερνήσεως ίνα έξαξη τον αμύθητον θησαυρόν του Μαγαρά αλλ’ εψεύσθησαν οι υπολογισμοί του.... 

    Μανασσείδης, Συμεών Α.
  • Μαγ’σσα= Όν της φαντασίας των προληπτικών και δεισιδαιμόνων πνίγουν τα νήπια. 

    Βαλαβάνης, Ι. (1874)
  • Γιατί η βρίζα δεν γίνεται λειτουργιά!

    Μαζεύτηκαν όλα τα σπορολαικά- το σιτάρι, το καλαμπόκι, το κριθάρι, η βρίζα καθώς και τα φασόλια, ρεβίθια, φακές, κουκιά και τα μπιζέλια και πήγαν στον Ιησούν Χριστόν να τον χαιρετίσουν και να πάρουν την ευλογία του. Πρώτα πήγε το σιτάρι. Φίλησε το χέι του Χριστού και ύστερα γονάτισε και πήρε την ευχήν του. Ο Χριστός το ηυλόγησε και είπε: Και στην πέτρα να φυτρώνης για να χορταίνη ο κόσμος ψωμί! Κατόπιν...
    

    Σταυρόπουλος, Κωνσταντίνος (1953)
  • Μαίου 1 : Κάμουν πάντοτε τες πρωτομαγιές ήτος ανθοδέσμες, ως άνταλλάσσουν συγγενής τς 'ς φίλος 'ς οι ερύντις ς δι ως το ρόδον σημαίνει χαράν, το ίον σταθερότητα, το μελιτίνι το μέλλον της. 

    Κυριακού, Ιωάννης Ν.
  • Μαίστρα ή Μαγίστρα : γυνή μάγισσα μαγεύουσα κατά τον Μάιον το σκαρτό ολόγυμνος και επιβαίνουσα επί μακράς ράβδον εις ίπνου καιπαρερχομένη της ισπαρμένης αγρούς και βισμέθουσα πρόςαλλήλους στόχους εις τας τέσσερας γωνίας προς στείρωσιν της παραγωγής. 

    Σαμίδης (1905)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.