• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 3474-3493 από 6798

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Να κοιμάσαι στο αλώνι και να μη φοβάσαι βιστιρά, γιατί οι δαιμόνοι φοβούνται τον κύκλο. [βιστιρά= το κακό που παθαίνεις τις από δαιμόνια.] 

    Φραγκάκι, Ευαγγελία Κ. (1949)
  • Τι πιστεύουν οι Κρητικοί για τους σεισμούς. Τα άστρα που πέφτουν στην γή. Πως χώρισαν η Κυκλάδες. Η καταστροφή του Ηρακλείου. Η τρομερή πρόληψις του «βασανίσματος». Η καταραμένη κερένια κούκλα. Ο Μητσάκης για τις γυναίκες. Μια ρεκλάμα ξενοδοχείου. «Σπέφσατε!.. Σπέφσατε!...» κ.τ.λ. κ.τ.λ.

    Να μερικές Κρητικές δοξασίες για τους σεισμούς, αρκετά επίκαιρες σήμερα που η ατυχής νήσος επλήρωσε πάλι τον φόρον της στον Εγκέλαδον : Οι Κρητικοί πιστεύουν πως, όταν πέση κανένα άστρο στη γή, γίνεται σεισμός, βουλάει ο τόπος και πλημμυράει όλος από τη θάλασσα. Έτσι, λένε, έπεσε μια φορά ένα άστρο και χώρισε τη Σαντορίνη και τα άλλα νησιά του Αιγαίου από την Κρήτη και γίνηκε θάλασσα ανάμεσα τους,...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1930)
  • Διήγησις χωρικού περί φαντασμάτων

    Να σας πω δεν πίστευα αυτά πόλεγαν για τα φαντάσματα μια τάπαθα και τώρα τα πιστεύω. Μου λέγανα πως σε κάποια μέρια είναι τέτοια φαντάσματα και άμα περάσ’ λέει, από κει ο άνθρωπος νύχτα τον πετροβολάνα, φωνάξνα, και καμπόσε2ς φορές γέντι ήσκιος και μποδίζνα τον άνθρωπο να πορπατήσ’. Μια φορά έτσ’ θέλσα να πάω απ’ το δρόμο του Παπαγιάννη νύχτα για να διή με τα μάτια μ. Ήμνα ς τημ Πέραμ κι ήθελα να...
    

    Άγνωστος συλλογέας
  • Να σε φάη ο μαύρος λίλικας και του Τσιρίκου το στοιχειό. [Ερμήν : Είδος αράπ. Το Τσίρικο εν Κυνουρία παρά τον άγιον Πέτρον και το Βεργωρή εν Αραχώβη της Λακεδαιμονίας. Τοποθεσία ένθα επιστεύετο ότι υπήρχε στοιχειό.] [Σημείωση : λίλικας= είδος μικροτάτης σαύρας κυνηγούσης τας μνίας.] Να σε φάη ο μαύρος λίντσικας και το στοιχειό του Βεργωρή. (βλέπε. Ανωτέρω-αυτόθι-Αράχωβα). 

    Νεστορίδης, Κ. (1921)
  • Ναι βολά οι ανθρώπ βρουκουλάκιζαν, γιάτ δεν τα δγιάβαζαν καλά. Δεν ήξιραν γράμματα οι παπάδες κι γι’αυτό κίναγαν, καθώς λένι. Ναι βουλά μίνια ‘ς τ Βουστνίτσα, π τν έλιγαν Χλιάρινα, έκαμι ηπουβουλή έγινε του πιδί ζουντανό ναι ιμέν, αλλά πέθανι. Τότι του τύλ’ξαν κι το βαλαν ΄ς τν ουστρέχα, απ πάν ΄ς τουμ πιρίπατου. Μι λίγις μέρις κίν’σι του πιδί, ζουντάνιψι. Κι πάιν ου βρουκόλακας κι βύζινι τα μάννα... 

    Λουκόπουλος, Δημήτριος (1914)
  • Παράδοση για το χωριό Αμπρακια.

    Ναι βουλά η Αμπρακιά, καθώς μουλόλαγαν κάτι γερόντοι ήτανι μιγαλύτερ’, κι είχε κανιά ουγδουηνταριά οικουγένειες. Ήτανι χτισμένου του χουριό στη θέσ’ «Παλιουχώρ», αλλά στουν κιρό τα Τουρκίας, ιπειδή οι Γκιρτουβίτης τα καλουλόϊσανι μι τς Τούρκς κι μ’ ένα ληστή π’ τουν ήλιγαν καπιτάν-Φώτ’ επέφτανι κάθι τόσου κι λήστιβανι του χουριό. Αφσι π δεν τς άφνανι σι στασιό οι Τούρκι τς χουριανούς. Γι’ αυτό σκώθκανι...
    

    Λουκόπουλος, Δημήτριος (1925)
  • Ναι βουλά του στ’χειό τα Σέλιν’ς μι του μι του στ’χειό τα Ζμόκουβ τσακώθκαν ‘ς τα βνά τα Χουμίργιαν’ς για του νιρό. Τα Σέλιν’ς του στ’χειό ήταν σιρν’κό κι τα Ζμόκουβ ήταν θηλ’κό. Του θηλ’κό σκιάχκι, ιπειδή που ήταν θηλ’κό, μη του πάρ του σιρν’κό μι τα δύναμή τα, κι του είπι : έλα να σι ψειρίσου! Τότι του σιρν’κό γιλάσκι κ’έπισι ‘ς τμ πουδγιά τα κι του ψείρζι, αλλά κεί π ψειρίζουνταν, απουκ’μήθκι... 

    Λουκόπουλος, Δημήτριος (1914)
  • Ναι βραδειά ήτανε παημένος ο Κωνσταντής ο Ρωμνιός στον Α. Γεώργη για να ποτίση. Κεί που πότιζε γλέπει έναν Αράπη να βόσκη τα φλωριά του. Τα κύλαε με να φτυάρι και εσιούριζε. Έφυγε πηλάλα και πήε σπίτι του. Τους είπε τι είδε. Αλλά του κόπηκε το αίμα και πέθανε. Ρωμνιός= Πάππος του εφόρου των Αρχαιοτήτων Κωνστ.Ρωμαίου , Εσιούριζε= Εσύριζε, Πηλάλα=τρέχων,[ πέθανε= Πολίτου Παραδ. Σελ. 1046] 

    Μαντζουράνης, Εμμ. (1914)
  • Ναι γυναίκα αγιασμένη έγλεπε τα’αερικά, τα στοιχειά κι ούλα που δε γλέπεις εσύ. Πήγε σ’έναν πλούσιο που πέθαινε, γλέπει τα σκυλιά απόξω στην πόρτα του, ήταν οι δαιμόνοι να καρτεράνε την ψυχή του, άρχισε τα κλάηματα <Ρέ, λέει η πεθερά της, ‘’αγαπητικό τον είχε’’. Πέθανε κι ένας φτωχός είδε απόξω στην πόρτα του αρνάκια, απιδάκια αγγέλοι ήτανε να καρτεράνε για την ψυχή του –άρχισε και γέλαγε. ‘’Ρε’’,... 

    Τσάκωνα, Μαγδαληνή Κ. (1944)
  • Ναννιόρκο (ral. Nanni-orco) (o): Oqre 

    Palumbo, Vito D. (1902)
  • Άγιος Ιωάννης

    Ναός Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου, μονή παλαιά, διαλε(γ)ομέν, μετόχιον της μονής Πάτμου. Περι της μονής πολλα παραδίδονται αναφερόμενα εις επιδρομάς. Ιδού μια : Μια φορά που την εορτή του Αγ. Ιωάννου, που ήσαν μαζεμένοι και επανηγύριζαν οι Μηλιοί με τις γυναίκες των, εβγήκαν πειραταί από τον γιαλό και της επλησίασαν. Εκεί δε που έβλέπαν το χορό έλεγαν : Χορεύετε Μηλιώτισσες ως που νάβγη το φεγγάρι, και...
    

    Μπέρτος, Ν. (1908)
  • Νέσυρε μια κόρη νερό μεσημέρι απο τη βιστέρνα στη Τραχαντήρα (ανατ) και ο τράχηλος (=στόμιον) ήτο μεάλος το νερό παίζει και έχει στοιχειό και την τράβηξε κάτω. Το στοιχειό του νερού έχει τις καλές του έχει και τις κακές του, μπορεί 'ά κοιμόταν 'κείνη την ώρα και με το νέσυρμα να το ξύπνησε και θύμωσε. 

    Παπαμιχαήλ, Άννα Ι. (1964)
  • Νέφαλον τα εν σχήματι βουνού, βράχου ζώων. Ταύταν τα μικρά κ' δικεκριμένα 'ς λευκά νέφαλα ή νεφαλάκια καλώς ο λαός πρόβατα, αίτινα διώκει λύκος της, όταν δηλ. Κατόπιν αυταί επιφαίνεται μεγαλύτερον και μέλαν νέφαλον (πρβλ. Αριστος Νεφελ. 346) 

    Πρωτόδικος, Ι.
  • Νεράδα και Νεράϊδα= Στοιχειά θηλυκά όπου υπάρχουν νερά πιστεύουν ότι άμα τας ομιλήση τις του παίρνουν την φωνήν. 

    Μανασσείδης, Συμεών Α. (1882)
  • Νεράδα και Νεράϊδα= τα θηλυκά στοιχεία τα ευρισκόμενα κατά τας φρένας των δεισιδαιμόνων και απλοϊκών όπου είναι ύδατα, πιστεύεται ότι άμα τας ομιλήση της του παίρνουν την φωνήν. 

    Μανασσείδης, Συμεών Α. (1882)
  • Νεράϊδα (η). Τον επήρανε οι Νεράϊδες. Νέραϊδος (ο), νεραϊδής (νεραϊδοπαρμένος) (ο) ύβρις, νεραϊδότοπος (ο)= όπου συχνάζουν Νεράϊδες. Νεραϊδόσπηλιος (ο)= (Βιαύνος) νεραϊδοφυσημένος= Που του φυσήξανε οι Νεράϊδες. 

    Κονδυλάκης, Ιωάννης Δ.
  • Νεράϊδα (νύμφες= νύμφη μυθική. Κυρές λέγουσιν εν Ιωαννίνοις α ναράϊδα= νεανίς έκτατου χάριτος και νάλλιες. Ξωπαρμένος, ο= Παρμένος απ’ όξωδως από εξωτικές (Αυτόθι. Σελ. 56) 

    Ρέκας, Β. Δ.
  • Νεράϊδα γυνή ωράια ξωτικόν. Είναι πνεύματα, κι ωραιότεραι γυναίκες του κόσμου περιφερόμεναι επί της γης και κατά προτίμησιν εις τινα μέρη (Διάβα) βλάπτονται ποικιλοτρόπως τους ανθρώπους, ους ήθελον συναντήσει. Καλότυχες. Ξωτικά: τα φαντάσματα ή πονηρά πνεύματα ως αι Νεράϊδες. 

    Παπαγεωργίου, Ιωάννης (1913)
  • Νεράϊδα, η= ότι παρ’ αρχαίοις. Κει πο πλυνα τς το ποτάμι βγήκαν πο μέσα Νεράιδες. Είδα τες Νεράιδες π’ άπλωναν τα ποκάμισα. Αι Νεράιδες δεν πειράζουν κανένα. 

    Ζήκος, Αστέριος (1892)
  • Νεράϊδα, νύμφη των υδάτων και των δασών. 

    Άγνωστος συλλογέας
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.