• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Κείμενο

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 15-34 από 6798

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Αγία Κυριακή

    1749, Ιουλίου 8 της Αγίας Κυριακής, ήρθαν να μας πάρουν σκλάβους και εφύλαξαν όλην την ημέραν και την παραμονή του Αγίου Ηλίου μας πήραν τα πιδιά σκλάβους. Κυριακή ημέρα τα πήρανε, την τσούπα του Ψαρού και το αδέλφ’ της και τον Καραβιά και την τετράδη ο Θεός τα ξεσκλάβωσε. Και ο Μπραχός τα επήρε, και το πιάσανε στις Γούρνες και τα πήραν και τα πήγαν εις την Προστοβά (χωριό 2 ώρας μακραί του Κεφαλοβρύσου)...
    

    Λουκόπουλος, Δημήτριος (1923)
  • Αγία Κυριακή

    1759, Ιουλίου 8 της Αγίας Κυριακής, ήρθαν να μας πάρουν σκλάβους και εφύλαξαν όλη την ημέρα. Και την παραμονή του Αϊλιός μας πήραν τα πηδιά σκλάβους. Κυριακή ημέρα τα πήρανι, την τσούπα του Ψαρού και το αδέλφι της και τον Καραβιά. Και την τετράδη ο Θεός τα ξεσκλάβωσε. Και ο Μπραχός τα πήρε, και τα επιάσανε στις Γούρνες και τα πήραν και τα πήγαν εις την Προστοβά (χωριό του Αποκούρου, σημ. ημ.) απουκάνου...
    

    Λουκόπουλος, Δημήτριος
  • 18 Ιανουαρ. Ο Μάη – Θανάσ' πήγε στον κουμπάρο τ' για τυρί. Ου κουμπάρος του είπε το Μάη, κι αυτός πήγε τη μέρα τ' Άϊ – Θανάσ' και πάγωσι στο χιόν'. 

    Οικονομίδης, Δημήτριος Β. (1961)
  • 2) Πόθεν προήλθε η ονομασία του χωριού: Πέτρα του Διγενή. Τούτο είναι ένα μικρό χωρίο στην επαρχία Λευκωσίας, στο διαμέρισμα τα Κυθρέας. Η εκδοχή που δίνουμε παρακάτω κρίνεται η πιθανή. Κάποτε στα παράλια, κοντά στον κόλπο της παληάς Σαλαμίνας, γινόταν ο γάμος μιας κοπέλλας, που πολύ αγαπούσε ο Διγενής Ακρίτας. Αυτός μαζί με τη μητέρα του βρισκόταν στο λημέρι του στο απέναντι βουνό του Πενταδάχτυλου.... 

    Κυθρεώτης, Ιάκωβος (1951)
  • 24 Ιουνίου, Γίνονται αι καλωνίτες. Πολλαί γυναίκαι γυναίκες όλην νύκτα παρατηρούν τα άστρα, οτε ανάγει ο ουρανός και λαμβάνει πας οτί ζήτησει. Το πρωΐ τρέμει ο ήλιος και γύριζει και γυρίζει προς το χείμώνα. 

    Καλλίας, Λάμπρος Γ. (1873)
  • 500 μέτρα από το χωριό είναι η τοποθεσία Καρυές. Εκεί ήταν χωριό. Κι έπεσε ο βράχος κι επλάκωσε όλο το χωριό. Τώρα έχει σκορπίσ’. Και λένε πως τρία χρόνια άκουαν από κει μέσα κόκκοτα που λαλούσε. 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1959)
  • 8 Νοεμβρίου, Ο αρχάγελλος Μιχαήλ πιστεύομε οτι έρχεται με σπαθί και παίρνει την ψυχή. 

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1961)
  • Aερικό = φάντασμα, δαιμόνιον: Πέρασε το αγερικό- Και ασθένεια προερχομένη εξ αυτού. Αγέρι εν Χίω. 

    Νεστορίδης, Κ. (1895)
  • Δωδεκάημερα και Καλλικάντζαροι

    Aπο την ημέρα της εορτής των Χριστουγέννων μέχρι της εορτής της βαφτίσεως, είναι τα δωδεκάημερα. Αυτές τις ημέρες οι Καλλικαντζάροι επισέπτονται τους ανθρώπους. Φαντάζονται ότι οι Καλλικάντζαροι (κολλικάνζαροι-καλλικαντζόνια-καρκατγέλια) είναι ανθρωπόμορφοι, με γένεια, δεν έχουν πόδια, είναι στηθειά, με μπάκες (κοιλιές) μεγάλες, πολύ σβέλτοι (ευκίνητοι), πηδάν από δέντρο σε δέντρο και από τα κεραμίδια...
    

    Τσίριμπας, Δημήτριος Α. (1926)
  • Aφουρισμέν' ράχ. Σ'αυτήν δεν είνι να πάς νύχτα, γιάτ παρουσι'αζουντι αγιρκά πράματα. Μπουρεί να πάθ ου άνθρουπους δίχους να καταλάβ την ώρ'αυτή. Θέλ' φουτγιά παρουσιαστή, θέλ' γ'ναίκις ευρισθούν ώστι ξαρμάτουτος ου άνθρουπους μπουρεί να πάθ πουλλά. Όπους έπαθι ου Βασίλ'ς ου Ντιλέζους. Άν περιπτώσ' δε βρίσκουνταν ου τσουπανόσκ'λους να γαυγίσ', πλέον αυτός σωτηρία δεν είχι. Κι δηυτέραν απουχήν ου Νικάλαους... 

    Λουκόπουλος, Δημήτριος (1914)
  • bρος ο θος ήταν χαμλά. Τώρα πάει απάν' και δεν ακούει μήτε λυπάται. Ο Θεός ήταν χαμηλά και τον τσιμπούσαν οι όρνιθες. 

    Μέγας, Γ. Α. (1938)
  • “Chιμνιαμίδ” ερπετόν σαυροειδές, σαν μικρό κροκοδειλάκι που ζή μέσα στα σπίτια και σκαρφαλώνει στους τοίχους. Όταν το σκοτώση άνθρωπος λένε πως έκανε μισή λειτουργία, γιατί έπεσε κάποτε στο Άγιο ποτήρι και το λέρωσε κι' η γάτα λένε που τόπιασε δεν είναι συχαμερή σαν το σκυλί. 

    Σαρέλλης, Εμμανουήλ (1959)
  • Eν Μάνη οι Καλλικάντσαροι λέγονται Αρουρίται ς΄ Λυκοτσαρδοί κ’ λυκοτσάντσαρος Καλλκάντσαροι παραλείποντες τους διαφόρους τύπας της λέξεως, των παραγωγών κ αρχών αυτή, ης άλλων περί αυτή γραμάντων περτοριζόμεθα μόνόν ς΄ την σημασίαν τη Εν Μάνη λέξεις Λυκοτσαρδή. Αι λέξεις Λυκοτσαρδή κ’ Λυκοτσάντσαρη είναι σύνθετη εκ του λύκου τσαρδή-κάντσαρος. Αλλά τι σημαίνουν οι τσαρδοί κατά Τσάνταρος. Εν τη Μάνη... 

    Νεστορίδης, Κ. (1921)
  • gουgουχτούρα (η)= η περιστέρα, η δεκοχτούρα. Στο φώναγμά της έλεγαν ρυθμικά : gουgουχτού και μισό, πάει καdίνα στο λουτρό, δε μ'αφίν'να κοιμθώ. 

    Πετρόπουλος, Δ.
  • Kάτω στη βρύση, εκεί που λέμε στο Καμαράκι, είναι κρούσματα. Η γιαγιά μου είχε ιδωμένη μια νύχτα τα μεσάνυχτα έναν παπά, με τη παπαδιά του και με δυό παπαδοπούλες, μα κατάλαβε που δεν ήτονε καλό πράμα κι έκανε το σταυρό της και χαθήκανε απο τα μάτια της. Άλλος πάλι έχει ιδωμένο στο ίδιο μέρος μια γουρούνα με δώδεκα γουρουνόπλα. 

    Ταρσούλη, Γεωργία (1938)
  • A Greek skipper

    My skipper was down by the old harbor of Gos, waiting, like Mr Micawber, for something to turn up. I turned up, and took to the old man at once because he was so ragged. He wore what once had been a pair of trousers, above it the relics of a frock – coat, and a waistcoat without buttons; on his head was fez bleached by the weather, its tassel worn away. This was his dress of ceremony; the dress of...
    

    Rouse, William Henry Denham (1906)
  • Γιατί τα σκυλιά μυρίζονται το ένα τάλλο

    Mια φορά και ένα καιρό, τα σκυλιά μιανής μεγάλης πολιτείας μάλωσαν με τα σκυλιά της μικρής πολιτείας, και αρχίσανε ύστερα μεγάλο πολέμο αναμεταξύ τους τα σκυλιά της μικρής πολιτείας είδανε πως δεν μπορούσανε να τα βγάλουνε πέρα με αυτό τον πόλεμο, και αποφασίσανε να γυρέψουνε τη βοήθεια από κάτι άλλα γειτονικά τους σκτλιά. Μαζώχτηκαν οι γερόσκυλοι και έκαναν συμβούλιο, να βρούν με τι τρόπο θα στέλνανε...
    

    Σεφερλής, Παναγ. Δ. (1916)
  • O Μουριάς μας διηγείται ότι μέσα στους βράχους της ακροπόλεως (του Γαρδικιού) βρέθηκε μπροστά σ'ένα λαγό, που τον εκοίταζε δίχως να δοκιμάση να φύγη. Επειδή το πιστόλι του δεν έπιασε συνέτριψε το ζώον με μια μεγάλη πέτρα. Τότε όμως άκουσε ένα βαθύ αναστεναγμό, σαν να έβγαινε απο ανθρώπινο στήθος. Απομακρύνθηκε χωρίς να τολμήση να σηκώση την πέτρα ούτε να πάρη το λαγό. Έτσι και για τους μουσουλμάνους... 

    Heuzey, Len (1927)
  • Tο gαιρό του πατέρα μου πάλι, ένας πήγαινε (τα δωδεκάημερα) νύχτα στο μύλο κι είδε μια στάνη γουρουνόπλα κι ερχούντασε κατά πάνω του. "Μωρέ, λέει, τι τα κατεβάζουνε ούλα τούτα τα γουρούνια τέτοιαν ώρα!'' Έβαλε ευτύς κακό με το νού του κι έκανε το σταυρό του κι ευτύς τραβήξανε ούλα τα γουρούνια κατά το γκρεμό και γκρεμιστήκανε. 

    Ταρσούλη, Γεωργία (1938)
  • Tώρα τι να σας πώ για το ζουζουλικό του Μαυρομάτη στο Μαύροβο που επισκέφθη και ο κ. Τανάγρας; Εκεί γεννήματα μπόλικα... και ποντικαρέοι συντάγματα, με κάτι ουρές σαν πλεξούδες Κινέζικες, που έβγαιναν από τις χαραμάδες του ταβανιού. 

    Παπαθωμά, Θ. (1936)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.