• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα "Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν."

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 1-20 από 94

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • άλυωτος = τυμανιαίος, εκείνος ο οποίος ταφείς δεν μετεβλήθη εις χούν, άλλ' έμεινεν όποιος ήτο, όπερ πολλάκις προέρχεται εκ φυσικών αιτιών ένεκα της κατασκευής του τάφου κτλ. Αλλ' οι Κρήτες θεωρούσι τούτο κάκιστον σημείον και το αποδίδουσιν εις τας αμαρτίας του αποθανόντος, δυο και καταρώντας πολλάκις το τοιούτον εις τους εχθρούς των “αι να μη σε χωνέψ΄η γη!”. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Άνωθεν του χωρίου Καβουσίου της επαρχίας Ιεραπέτρου εν Κρήτη υπάρχουσι μεταξύ υψηλών βουνών και δυσπροσί των βράχων και κρημνών χαράδραι και φάραγγες, ας μόνον πτηνά δύνανται να επισκεφθώσι. Θεωρεί δε ταύτας όλα ως κατοικίας εν αυταίς δαιμόνιων και ιδίως πιστεύει ότι μεταβαίνουσιν εν αυταίς εκ Ηλύσια πεδία και αι ψυχαί των αποθνησκόντων Οθωμανών ομοχωρίων των. Περί μιας μάλιστα τούτων πλησίον του... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1889)
  • Αι παραδόσεις των Κρητών αναφέρουσιν ότι ο Διγενής θέλουν τοτέ τα χαλάση τον Κόφκα (όρος της Μεσαράς) τοτάθη τος της νοτιοδυτ. Διακλαδώσεως της Ίδης (ήτη έκτοτε ωνομάσθη «του Διγενή το Σελί») και εκείθεν έρριπτε κατά του Κόφκα το παλλέτι (αμάξι) του, αλλ’ επειδή έτυχε τα οστή η χείρ του το καλέτι παρεξέκλυνε και έπεσεν επί των ορέων της Μεσαράς (Αστερουγιά) και το μέρος αυτό ονομάζεται και την σήμερον... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ανάμεσα Λάμοντος και Χάσκοντος είναι της Κρήτης το λογάρι. (Συμπεπληρωμένη η παράδοσης αυτή ευρίσκεται εν Πολίτου Παραδόσεις, τόμος 1, σελ. 231) 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ο όφις

    Ανέφερά που εν ταίς συλλογαίς μου το ανέκδοτον περί τινος όφεως, του οποίου την φωλεάν ευρόντις οι θερισταί υπέκλεψαν τα μικρά του και τα έθεσαν μακράν εις άλλο μέρος περιμένοντες να έλθη ο όφις και να ίδωσι ει θα έκαμνε. Επανελθόντος δε τούτου μετ’ ολίγον και μη ευρόντος τα μικρά του, υποστευθείς δε την επιβουλήν την θεριστών τόσον εμάνη κατ’ αυτών ώστε ελθέν εις την υδρίαν του ύδατος την εξήμενεν...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Απάνω κόσμος= ο κόσμος εφ'ου ημείς ζώμεν, όστις κατέχει την επάνω, την έξω επιφάνειαν της γής, αντιθέτως του κόσμου (κάτου κόσμου)εις ον ζώον οι νεκροί, όσις κατέχει την εσωτερικήν επιφάνειαν της γής κατά τας προλήψεις των αρχαίων, οι εκλκροτόμησαν και οι μεταγενέστεροι. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ασβολωμένος = ο βεβλαμμένος και ιδίως υπό αοράτου τινός ενεργείας τω θεώ, οποίος αι Έμπουσαι και αι Αρπνιαι των αρχαίων. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ασβολωμένος = ο βεβλαμμένος και ιδίως υπό αοράτου τινός ενεργείας τω θεώ, οποίος αι Έμπουσαι και αι Αρπνιαι των αρχαίων. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ασκιά = σκιά, φάσμα 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Βούλιαμα λέγεται μικρά λίμνη εκ τω λιμένος του Αγ. Νικολάου ολίγον απέχουσα της θαλάσσης και έχουσα αλμυρά ύδατα και πυθμένα βαθύτατον. Κατά τας παραδόσεις των γερόντων έκαντο επί της λίμνης ταύτης χωρίον ονομαζομενον Μυραμβέλον, αφ’ ου έλαβε την ονομασίαν και η επαρχία του Μυραμβέλου. Το χωρίον τούτο εβυθέσθη, ως λέγουσιν εκ της αράς γυναικός τους, ήτις ζητώσασα από όλους τους κατοίκους μέρος φυράματος... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Βραχνάς= πνιγάμων, εφιάλτης. Τούτον πιστεύει ο λαός εις θείαν τινά προσωπικότητα, επιπίστουσαν επί του ανθρώπου όταν κοιμάται, όθεν υπάρχει και η πρόληψις ότι όστις δυνηθή να συλλάβη και αφαιρέση το κάλυμμα της κεφαλής αυτού θα λάβη αμοιβήν τόσα χρυσά νομίσματα όσα τούτο ήθελε χωρίσει, άτινα ο Πηγάμων ήθελε τω δόσει δια να λάβη το κάλυμμά του. Το φάσμα τούτο της φαντασίας προέρχεται φυσικώς εκ της... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Βρύνιες : φυτόν εώδυμον, λέγονται εκ απλούστερον οβριές, όθεν και Οβρεόκαστρον, η αρχαία Ραμνούς, είδα φύονται πολλαί. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1892)
  • Εικόνες και πύρ

    Γενικά υπάρχει παρά τω λαώ η ιδέα, καθ' ήν, εν καιρώ πυρκαϊάς των ναών, εικόνες τινές ως εκ θαύματος μένουσιν άθικτοι υπό την καταστρεπτικήν πυρός την βοήθεια του εν αυταίς απεικονιζομένον άγιον τας τοιαύτας εικόνας σέβονται μάλλον των άλλων και θεωρούσαν αυτάς θαυματουργάς. Προς πολλαπλασιασμών δε των τοιούτων εικόνων ζωγράφοι τινές απομιμούνται τας γραφάς αυτών, παριστάνοντες τα πρόσωπα των αγίων...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1892)
  • Γνωσταί είναι αι περί του μέλανος χρώματος προλήψεις του λαού, καθ'άς ο Χάρω παρίσταται μελανου χρώματος, εν τω Ταρτάρω επικρατεί επενώδες και ψηλαφωτού σκότους. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Δαίμονας λέγεται και ο αρρωγός, ο φύλαξ της ψυχής δαίμων (άγγελος), σπώνδα των ελληνικών κ εκκλησιαστικών προλήψεων: «ετσά μου, λέ’ ο δαίμονάς μου να σ’ αφήσω». Δαιμονιάρης λέγεται ο θυμοειδής, ου ο δαίμων (ψυχή), είναι δύστροπος κ οξύθυμος. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Δαίμονας= ο διάβολος. Διάολος= ο διάβολος, ο δαίμων= ο πανούργος, ο ευφυής: «διάολος είναι»= πανούργος. Έξυπνος, διότι οι διάβολοι είναι πανούργοι και λαμβάνονται ως σύμβολον της πονηρίας, όθεν και πονηροί λέγονται («αλλά ρύσαι ημάς από του Πονηρού»). Χάρην ευφημίας ο διάβολος λέγεται Διάκος ή διάκολος ή και, κατά συγκοπήν των πρώτων, Δίας ή Διάς. Χάριν ευφημίας επίσης λέγουσιν «άμε στον άγγελο» (αντί... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • δερνομοίρης= ο έχων σκαιάν την μοίραν, κακομοίρης και δηλ΄. Δερνομοίρα και δερνοκακομοίρα. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Δηγός (οδηγός). Παρά τω λαώ υπάρχει η πρόληψης ότι ο ποιμήν ο άξωνθείς ν' αποκτέιαι 1000 ζώα, αποπτά μυστικόν τινα θεόν ως σύμμαχον εις την εργασίαν του. Ούτος, όσις είναι ο δηγός, διαφυλάττει του λυκκου το ποίμνειον απο παντός κινδύνου, ο δε πνεμήν μεγάλης ανακουφίζεται. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Σαραντάπηχοι

    Δια να εξηγήση ο ελληνικός λαός το μέγεθος των πελωρίων κ γιγαντιαίων έργων των αρχ. Ελλήνων, αναγκάζεται να πιστεύω ότι υπήρχαν τότε άνθρωποι 40 πήχεων έχοντες το ανάστημα, δυνάμεως να ενσηκώση τεράστια έργα (ως η Πελασγής) όπως επίσης παραδέχεται ότι μετά την συντέλειαν του κόσμου θέλουσι κατοικήση την γην άθρωποις σπιθαμιαίοι (νάνοι), κυλίοντες το ωόν δια μοχλόν. Η ιδέα ότι υπήρχον όντως άνθρωποι...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Δράκος=φείδι μέγα και τεθηριωμένον. Άλλοτε σημ. Γίγαντα, ή κύκλωπα, τουτέστιν τεθηριωμένον άνθρωπον. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.