• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα "Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν."

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 31-50 από 94

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Η κερά καλή των ωρών= ώ κυρία. Γενικώς εν τω προληπτικώ κόσμω του λαού δια της λέξεως κερά εκφράζονται αι θήλεις θεότητος αι διευθύνουσαι τας ευτυχίας και δυστυχίας των ανθρώπων, τον θάνοντον ή την ζωήν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Η σύμπτωση καθ' ήν αι τρείς μεγάλας εορταί ταυ έτους Χριστούγεννα, Πάσχα και ΙΕ Αυγούστου συμπέσωσι καθ'ημέραν Κυριακή λέγεται κώργιο – Πάσκα. Τότε κατά τας προλήψεις του λαού τεκταίνεται η καταστροφή του κόσμου υπό του πλάστον. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Μάγισσα

    Ήτανε μια πλιάκα (γραία) και είχε ένα παιδί. Το παιδί δεν εδούλευε και η μάννα του να δουλεύη να βγάζη το οιτάρι να τρώγουν, αλλά το παιδί της έλεγε : κ’ εάν έχεις λεπτά γιατί δεν αγοράζεις σιτάρι ; Η μάννα τον είδε ότι το παιδί ήξευρε τα λεπτά και είπε : < να μου βρώ το παιδί καμμιά φορά τα λεπτά ; Να πάω να τα κρέψω! > Σηκώνει η μάννα ντου και πάει τα λεπτά να τα κρέψη μέσ’ ΄ς το οχίντο. Τα βάζει...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Τουρλίς, Τρυγών, Μπούφος

    Ιδού τι μοί διηγήθη περί των τριών τούτων πτηνών αγαθός τις χωρικός ενώ ώδενον επί του ζώου του από Αθήνας ως Μαραθώνα και ηκούοντο εντός των δασών αι φωναί των : Τα πτηνά ταύτα ήσαν μαθηταί ενός διδασκάλου ούτινος τον πώλον καθεκάστων έφερον και επότιζον εις μίαν βρύσιν. Μίαν των ημερών παίζοντες παρά την βρύσην άφησαν τον πώλον όστις απεπλανηθές απωχέαδη. Τούτο μαθών ο διδάσκαλος του κατωράσθς ή...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Κάτω -Κόσμος= Τάρταρος, Άδης, το μέρος ένθα μεταβαίνουσιν αι ψυχαί, αντιθέσεως της παρούσης ζωής, ήτος λέγεται επάνω κόσμος. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κακά πράματα= δαίμονες, φανταξά και τα τοιαύτα. Όλα ταύτα λέγονται περιλκοτικής : κακά πράματα μη προφεραμένον απ'ευθείας του ονόματος αυτών προς εκρημισμόν δια την ολεθρίαν και φοβεραί αυτών ενέργειαν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κακογυναικούσα=ικτίς 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Καλλικάτζαροι 'Φάσματα νυκτερινά τα οποία πιστεύουν εν τη Στερεά Ελλάδι, ότι, κατέρχονται εκ τη καπνοδόχου και μολύνουσι την στάκτην της εστίας κοπρίζοντες εν αυτή τοιαύτην σημασίαν έχει παρά Κρησι και η Πεφταργιά (=πέμπτη εσπέρα)προσωποπεποιημένης ήτις εκ τας γυναίκας τας εργαζομένας το εσπέρας της Πέμπτης πέρανται δέοντος παρουσιάζεται υψηλή μέρρι της, στέγης και εκ της καπνοδόχου κρέμα κατ'αρχάς... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1920)
  • Καρακοσκιά : ο αρχαίος μανδαγόρας (Mandragora officinalis bertol). Παράγεται εκ του κόραξ διότι πιστεύεται οτι ο λαιμός του πτηνού τούτού είναι τετρημένος, όθεν δια να πιή ύδωρ μεταχειρίζεται τον καρπόν του φυτού τούτου, οίτινα θέρες τσι της οπής και φράττες ταύτην, πότε να μη χύνηται το ύδωρ. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κατα τας προλήψεις τον λαό το βασίλειον του Πλούτωνος παρίσταται σκοτεινόν και άχαρι εις τούτο δε στέλλονται αι τζοχαί των αποθανόντων αμαρτωλών. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Καταραμένος καλείται και ο διάβολος, ως ο καταρασθείς υπό του Θεού. Ενίοτ προφέρεται και καταργήτης. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Καταχανάς=βρυκόλαξ, άνθρωπος όστις αποθανών ανέζησε τη συνεργεία του Διαβόλου και εξερχόμενος του μνήματος προξενεί μεγάλας βλάβας εις τας επιζώντας. Συνήθως καίεται συλλαμβανόμενος εντός του τάφου κατά το βράδυ του Σαββάτου, οπότε δεν εξέρχεται του κρύπτου του αλλά και μόνον ο όνυξ του μικρού του δαχτύλου εάν μείνη άκαυστος αρκεί να τιμωρήση τους καύσαντας αυτόν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1928)
  • Κορακοσκιά (μανδαγόρας)

    Κορακοσκιά : φυτόν ο μανδαγόρας (Mandragora officinalis bertol). Η λέξης συνεντέθη εις τον κόραξ και συκιά, διότι πιστεύεται οτι ο λαιμός του κόρακος είναι διάτρητος και ότι πίη ύδωρ μεταχειρίζεται ένα των καρπών του φυτού τούτου, οί θέτοι επί της οπής. Οι καρποί του έχουσι μέγεθος κορόμηλου αλλ' είναι επιμηκείς και όταν ωριμάσωσι, φίνονται κίτρινοι εκπέμποντας ιδιάζουσαν τινά οσμήν. Λέγεται οτι η...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1892)
  • Κρουσταλλένια λέγεται μονή της επαρχίας Λασιθίου, εκ του κρύσταλλον (= πάγον), δίοτι κατά την παράδοσιν αγαθός της ποιμίν ευρών επί κρυστάλλου την εικόνα της υπεραγίας απεικονισμένην παρεκίνησαν τους συμπολίτας του να εγείρωσι τον νάον αυτής επί του μέρους εν ώ ευρήκε τον κρύσταλλον. Ούτως ωκοδομήθη και η Φανερωμένη (Παναγία) της Ιεραπέτρου επί τινος δρυμώδους βουνού ένθα εύρηκε ποιμήν τις εντός θάμνου... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Λιόκουρνο=το κέρας όφεως, όπερ μεταχειρίζονται ως αντιφάρμακον επί της δηλητηριάσεως, δίδοντες του δηλητηριασθένη να πίη ύδωρ, ενώ προηγουμένως απέπλυναν το κέρας τούτο. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Λιουγκάτ

    Λιουγκάτ καλούσιν οι αλβανόγλωσσοι τας σκιάς των θεθνεώτων και εν γίνει τα λεγόμενα φανταξά. Συγγενεύει δε η λέξις αύτη με το ρωσικόν bjeschi= στοιχιά των δασών και είναι και τούτο εν λείψανον της κατά της Ελλάδος επιδρομής των Σλαύων (Ζητ. Εις την λέξιν Χερβάτης, μερ. Α) Παρα τους αλβανογλώσσοις του χωρίου γραμματικού εν ώ γράφω τα παρόντα, υπάρχουσι τριών ειδών μεγάλα στοιχειά ή φαντάσματα : η Βιτώρια,...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Λογάρι.Θησαυρός και μάλιστα αρχαίων νομισμάτων κεκρυμμένος εν τη γή.Κατά τοις δημώδεις παραδόσεις πολλοί ανεκάλυψαν τοιούτους θησαυρούς οδηγηθέντας υπό ονείρου, όστις ασεκάλυψεν αιδιταί το μέρος έν ώ ήτο κεκρυμμένος ο θησαυρός,πολλοί δε πάλιν αντί θησαυρού εύρον σειρείας ανθράκων,που έσχον των ανόητον τόλμην τα ανακαλύψωσι το όνειρον του και είς άλλους αρήν ερευνήσεσι ν’ ανεύρεσιν τον θησαυρόν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Μαύρος= ο Διάβολος. Ούτος παρίστανται πάντοτε κατά τας προλήψεις του λαού μαύρος (μέλας) παρουσιαζόμενος ενίοτε εις τους ανθρώπους υπό την μορφήν μαύρου κήτος. Ούτω και ζωγραφείται. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Α! Διηγημάτια (Στοιχειά). 1. Ο αράπης

    Μια βολά, λέει, ο κύρης μου εκοιμούντανε 'ς αλετρουδιό και θωρεί να ‘ναράπη κ’ εγύριξε την πέτρα και του ‘λεγε: Σήκω ‘πο ‘κεί και οι Τούρκοι έρχονται! Και ο κύρης μου του ‘κανε. – Δε μισεύγω. Ύστερα ήρθαν οι Τούρκοι κ’ εβάστανε ‘να σπαθί και τσυ ‘ξύγωνε από πίσω και τσυ ‘ποκώλωσε ‘ς το Βόλακα. Κι από ‘κειά πάει και του κάνει – Θές παράδες; λέει –Θέλω. Και του πάει ‘να σακκούλι γεμάτο παράδες. Ύστερα...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1908)
  • Μινιάλτ

    Μινιάλτ καλούσιν οι αλβανόγλωσσοι τον ανεμοστρόβιλον σημαίνει δε κατά γράμμα: δύο άνδρες και μία μέλισσα ή δύο γυναίκες και ένας άνδρας. Ιδού τη είκρουσι περί αυτού. «Μια φορά εσηκώθηκε ένας ανεμοστρόβιλος (με μνιάλτ= με μέλι) και επήρε έναν άνθρωπον και τον επήγε σε ένα έρημο και εκεί του δώσανε ένα τούμπανο και το εκτυπούσε και ένας απ’ αυτοί εβάραε το ζουρλά και εχόρευαν. Τον εκρατούσανε εκεί και...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.