• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα "Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν."

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 21-40 από 94

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Εγγελοσκιάστηκε σημαίνει είδε άγγελον (σκιάν), είδε οιωνόν περι του θανάτου αυτού. Πιστεύεται ότι οι προήρεις και αιφνηδίως αποθνήσκοντες βλέπουσι προηγουμένης πριν καταλάβη αυτούς η νόσος σημείον τι συνήθως σκιάν αποθανόντος συγγενούς ή φύλον. Υπό φόβου δε αποφεύγουσι τα ομολογήσωσι το τοιούτον , λύπωνται δε ενδομύχως και ο βίος αυτών μεταβάλλεται κατά τς. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Είς Λαμιά, τοποθεσίαν της επαρχίας Ιεραπέτρου, κωμένης άνωθεν του χωρίου Μοναστηράκι, πιστεύεται ότι κρύπτεται της Κρήτης το λογάρι. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Η Καρυά

    Εις πολλούς επικρατεί η πρόληψις ότι ο φυτεύσας καρυάς μέλλει ν’ αποθάνη όταν ο κορμός αυτής αποκτήση πάχος ίσον με το του τραχήλου του. Η πρόληψις αυτή είναι συνδεδεμένη μετά τινος άλλης καθ’ ην τα δένδρα και ιδίως τα παλαιά περιφρουρεί και φυλάττει ως ιερά θεότης της (στοιχειό) εν αυτής έχουσα την κατοικίαν της. Εν Γραμματικώ, χωρίω του δήμου Μαραθώνος εν Αττικήν, υπήρχε καρυά τη παλαιά και εις...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Εις τινα μέρη αι μεγάλαι γυναίκες λέγονται Αμαζόνες. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Άγιος Γεώργιος

    Εις τον Απανοσύφην (Άγιον Γεώργιον) υπήρχεν αφανής τις ναΐσκος εις ον ποιμήν τις είχεν αφιερώση ζώα τινά, αλλ’ όταν ωδηγαί το αφιέρωμα τούτο προς τον ναΐσκο και ήτο ήδη εις το μέσον της οδού, ολόκληρον το ποίμνιον αυτού ενεφανίσθη προ των οφθαλμών του, όπερ έτρεξε κατόπιν του. Φθάσας δε ο ποιμών εις το ναΐσκον εκτύπησεν ως άλλος Μωυσής την ράβδον του επί τινός βράχου είπων «Άγιε Γεωργιέ μου, αν είσαι...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Εκ των Κρητών άντικρυ του χωρίου καθουσίον της επαρχίας, Ιεραπέτρου παρά τον κόλπον του αγίου Νικολάου υπάρχουσι δυό ξηρονήσια, απέχονταικανής αλλήλων. Ταύτα δια του σχήματος αυτών όλκει παρομοιάζει με φθείρα και κόνιδα (κον' φθείρας) όθεν λέγει παρά αυτών το εξής δίστιχον. “Η ψείρ πήγε 'ς του Κεδή να κάμη το νταβά τζή κ η κόνιδα τση πάντηξε κ' ήβγαλε τα μαλλιά τζη”. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1889)
  • Εν Αθήναις ήκουσα ότι η πύλη του Αδριανού (παρά τον ναόν του Ολυμπίου Διός) υπήρξεν η σκοπιά (το πατάρι), εφ’ ού καθημένη η βασιλική οικογένεια εθεάτο τους αγωνιζομένους ήρωας του δευτέρου μέρους του «Ερωτοκρίτου», όπερ ίσως πράγματι ο ποιητής τα είχεν υπ’ όψιν του, ότε εποίει το μέρος τούτο. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Ύδωρ βρύσεως

    Εν Γραμματικώ Μαραθώνος θεωρείται επιβλαβής το να πίνη το ύδωρ απευθείας από την βρύσην. Ο πράττων τούτο πιστεύουσιν ότι καταλαμβάνεται υπό βηχός. Η πρόληψις αυτή επικράτησεν εκ των Ναϊάδων νυμφών, αίτινες ήσαν θεαί των υδάτων και των κρηνών τιμωρούσαι τοις μολύνοντας τα νάματά των. Εν τη συγγραφή του ο Παυσανίας αναφέρει περί τινος πηγής εν τω υδάτι της οποίας ως εξ αντανακλάσεως εφαίνοντι οι λιμένες...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Εν Κρήτη απέναντι του Ηρακλείου υπάρχει η νήσος Δία φέρουσα αφ' ενός μεν η πόδας πολλάς γλώσσας, από το εν δε κεί το άλλο άκρον δυό μικρά νησύδρια ης κεφαλήν και ουράν. Ιδού τι πιστεύευ ο λαός περί της νήσου ταύτης. “Γ Τιά (Δία) ήτονε θεργιό. Και μνιά ν ημέρα πήγε να ρουφήξη τη Χώρα (Ηράκλειο). Κ' εκείη πόδ' πήγαινε τση πάντεξ ο Μιχάλης Αρχάγγελος και τση πέντε “Που δα πάς;” Κεί του πένε πως δα πάη... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1889)
  • Εν Λευκάδι έξωθεν ενος των ακρωτηρίων της νήσου οι ναυτικοί δεικνύουν εις τον αγνοούντα νησύδριον όμοιον με πλοίον και διηγούνται την παράδοξον αυτού μεταμόρφωσιν από πλοίου εις ξηρόν βράχον. Ομοίως εν Αιγίνη προς το νοτιανατολικόν μέρος αυτής υπάρχει νεσύδριον όπερ τους πλέουσι μακρόθεν κεί από του Πειραιείς αυτού φαίνεται εις πλοίον απαύστες εν τη αυτή θέση αρμενίζον. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1889)
  • Η κερά καλή των ωρών= ώ κυρία. Γενικώς εν τω προληπτικώ κόσμω του λαού δια της λέξεως κερά εκφράζονται αι θήλεις θεότητος αι διευθύνουσαι τας ευτυχίας και δυστυχίας των ανθρώπων, τον θάνοντον ή την ζωήν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Η σύμπτωση καθ' ήν αι τρείς μεγάλας εορταί ταυ έτους Χριστούγεννα, Πάσχα και ΙΕ Αυγούστου συμπέσωσι καθ'ημέραν Κυριακή λέγεται κώργιο – Πάσκα. Τότε κατά τας προλήψεις του λαού τεκταίνεται η καταστροφή του κόσμου υπό του πλάστον. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Μάγισσα

    Ήτανε μια πλιάκα (γραία) και είχε ένα παιδί. Το παιδί δεν εδούλευε και η μάννα του να δουλεύη να βγάζη το οιτάρι να τρώγουν, αλλά το παιδί της έλεγε : κ’ εάν έχεις λεπτά γιατί δεν αγοράζεις σιτάρι ; Η μάννα τον είδε ότι το παιδί ήξευρε τα λεπτά και είπε : < να μου βρώ το παιδί καμμιά φορά τα λεπτά ; Να πάω να τα κρέψω! > Σηκώνει η μάννα ντου και πάει τα λεπτά να τα κρέψη μέσ’ ΄ς το οχίντο. Τα βάζει...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Τουρλίς, Τρυγών, Μπούφος

    Ιδού τι μοί διηγήθη περί των τριών τούτων πτηνών αγαθός τις χωρικός ενώ ώδενον επί του ζώου του από Αθήνας ως Μαραθώνα και ηκούοντο εντός των δασών αι φωναί των : Τα πτηνά ταύτα ήσαν μαθηταί ενός διδασκάλου ούτινος τον πώλον καθεκάστων έφερον και επότιζον εις μίαν βρύσιν. Μίαν των ημερών παίζοντες παρά την βρύσην άφησαν τον πώλον όστις απεπλανηθές απωχέαδη. Τούτο μαθών ο διδάσκαλος του κατωράσθς ή...
    

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1890)
  • Κάτω -Κόσμος= Τάρταρος, Άδης, το μέρος ένθα μεταβαίνουσιν αι ψυχαί, αντιθέσεως της παρούσης ζωής, ήτος λέγεται επάνω κόσμος. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κακά πράματα= δαίμονες, φανταξά και τα τοιαύτα. Όλα ταύτα λέγονται περιλκοτικής : κακά πράματα μη προφεραμένον απ'ευθείας του ονόματος αυτών προς εκρημισμόν δια την ολεθρίαν και φοβεραί αυτών ενέργειαν. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κακογυναικούσα=ικτίς 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Καλλικάτζαροι 'Φάσματα νυκτερινά τα οποία πιστεύουν εν τη Στερεά Ελλάδι, ότι, κατέρχονται εκ τη καπνοδόχου και μολύνουσι την στάκτην της εστίας κοπρίζοντες εν αυτή τοιαύτην σημασίαν έχει παρά Κρησι και η Πεφταργιά (=πέμπτη εσπέρα)προσωποπεποιημένης ήτις εκ τας γυναίκας τας εργαζομένας το εσπέρας της Πέμπτης πέρανται δέοντος παρουσιάζεται υψηλή μέρρι της, στέγης και εκ της καπνοδόχου κρέμα κατ'αρχάς... 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1920)
  • Καρακοσκιά : ο αρχαίος μανδαγόρας (Mandragora officinalis bertol). Παράγεται εκ του κόραξ διότι πιστεύεται οτι ο λαιμός του πτηνού τούτού είναι τετρημένος, όθεν δια να πιή ύδωρ μεταχειρίζεται τον καρπόν του φυτού τούτου, οίτινα θέρες τσι της οπής και φράττες ταύτην, πότε να μη χύνηται το ύδωρ. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • Κατα τας προλήψεις τον λαό το βασίλειον του Πλούτωνος παρίσταται σκοτεινόν και άχαρι εις τούτο δε στέλλονται αι τζοχαί των αποθανόντων αμαρτωλών. 

    Ζωγραφάκης, Ιωάννης Ν. (1888)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.