• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη) 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη) "Παράδοση ΛΑ"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 125-144 από 391

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Ζαγιούλια= δαιμόνια. Αυτά γίνονταν πρόβατα, γάτες κ.τ.λ. 

    Ιωαννίδου, Μ. (1943)
  • Διάβολος

    Ζαντατζιούνα (ε)= el diable
    

    Palumbo, Vito D. (1902)
  • Ζαρζαβούλης= ο διάβολος, ο δαίμονας 

    Αγακίδης, Ι. (1895)
  • Η βρακοζώνη ήκαμε το διάολο κ’ ‘ησκασενε. Ο διάολος είδενε μια φορά μια γυναίκα να κάνη μια βρακοζώνη κ’ επειδή δεν εμπόριε να καταλάβη πως την κάνει ήσκασενε. Όντως η βρακοζώνη την οποίαν οι άνδρες εχρησιμοποίουν και χρησιμοποιούν ακόμη οι παλαιότεροι δια να δέσουν την βράκαν των πλέκεται κατ’ εξαιρετικώς περίεργον τρόπον, τη συμμετοχή όλων των δακτύλων αμφοτέρων των χειρών. Η κατασκευή της είναι... 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1959)
  • Η γίδα που κολλάει πάνω στα δέντρα, στους γκρεμούς, στα στεφάνια, έγινε από το σατανά, τα πρόβατα είναι ευλογημένα. Τα γίδια έχουν στα γόνατα μια σφραγίδα. Λεν ότι την σφραγίδ’ αυτή την έβαλε ο σατανάς. 

    Οικονομίδης, Δημήτριος Β. (1961)
  • Η γυναίκα έβαλε το διάβολο στο μπουκάλι και τον ετάπωσε. Γυναίκα κάθεσαι και κουβεντιάζεις; Η γυναίκα έβαλε το διάβολο μέσ’ στο μπουκάλι. (Λέγεται πως κι ο Άγι- Αντώνης έκαμε το ίδιο) 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1958)
  • Η γυναίκα με το διάολο εβάλανε ένα στοίχημα. Η γυναίκα έκλεισε το διάολο στο πηγάδι. Να ‘σιάξη= ισιώση την τρίχα. 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1957)
  • Η γυναίκα που ΄βαλε το διάολο μεσ’ στο bοκάλι. Ο Αγιος Αντώνης είχενε το διάολο βάλει μεσ’ στο bοκάλι. Εθαρρεύτηκενε μια γυναίκα κ’ εξεβούλωσε το bοκάλι κ’ επετάχτηκανε αυτός έξω. Ευτή λοιπό έξυπνη, του λέει: για ‘μπα, λέει, μέσα να δω πως ήμπηκες; Σε χωρεί; Ήμπηκενε μέσα και τον ήκλεισενε και από το gάμο dου ήσκασε. Γιαυτό συνηθούν και λένε «η γυναίκα ήβαλε το διάολο μέσ’ στο bοκάλι. 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1959)
  • Το κόνισμα και οι δαίμονοι

    Η Δαιμονική είνε άλλη θέσις εκεί κοντά. Ένας αγριότοπος με χαράδρες και κρεμασμένα βράχια. Κάτω βογγάει το ποτάμι, που κυλιέται ανάμεσα στης πέτρες. Εκεί κοντά κατοικούν οι δαίμονες. Το καταμεσήμερο ακούονται τα τρελλά τραγούδια και τα ξεφωνητά των με τα ξεκούρδιστα όργανά των. Παρέκει είνε το Κόνισμα, άλλη θέσις, σ’ αυτή που έχουν βάλει ένα προσκυνητάρι για σύνορο. Εκεί σταματούν οι δαιμόνοι που...
    

    Γεννιώτης, Κ. (1937)
  • Η καλή gιούρα: η νεράϊδα, η διαβόλισσα. Το καλοκιουραδάκι: το διαβολάκι. (λέγεται και για τα παιδιά). 

    Ζευγώλη – Γλέζου, Διαλεχτή (1926)
  • Η καλουρ’ζιά του Ταξιάρση και της Αγιάς – Μαρίνας ηθέλασιν να κάμουν λουτουρ’ζιά στον Άϊ – Ελιά. Την νύχτα ήρθεν και τις ξύπνησεν ένας παπάς κι αυτός ήταν ο πειρασμός τους επήεν ως τους Κουκκούμους τ΄σι είπεν τους: «ψο καλά να μπούμε σ’ αυτόν τον σπήλιο να σας λουτουρ’ζήσω, παρά να πάμεν στον ψηλόν «Αϊν – Ελιά». Τους λειτουρ’ζησε καιτις ημετάλαβεν κι ήσκασεν τους ‘πό ένα ροζίν κι η (γ)ένηκεν αστραπή.... 

    Ζερβός, Ιωάννης (1958)
  • Η κατασκευή των βαρδαρίων αφέθη ες τον διάβολον. 

    Νεστορίδης, Κ.
  • Η μάννα μου ερχότανε με την καρδάρα και συνάντησε κάτι που την σταματούσε. Σκεφτότανε τι να κάνη. Τότε σκέφτηκε ότι αν το πολεμήσης με το αριστερό χέρι φεύγει και αν το κλάσης σκορπίζει. Επήρε μια πέτρα με τ' αριστερό χέρ' επαραμέρισε στη άκρα του δρόμου του την έρριξε και αυτό εξαφανίστηκι. Τότε αυτό τρεις φουρές κι έφυγε προς την τοποθεσία Γκρανίτσα. Εκεί είχανε πιαστή δυο τσοπαναίοι και είχε σκοτωθή... 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1965)
  • Τα Πουλιά

    Η παράδοση αναφέρει πως μια χρονιά περάσανε στο Τυχάϊ και το Λάντζο, πολλά πουλιά και στη διάβα τους ο ουρανός και ο τόπος κοκκίνησε. Οι χωριανοί ξηγήσανε πως τα πουλιά είταν το Τάγμα των Εωσφόρων πως είταν περασμική ενέργεια.
    

    Χατζηγάκης, Αλέξανδρος Κ. (1948)
  • Δαιμονικά

    Η παράδοση αναφέρει πως ο καλόγερος Ανανίας του μοναστηριού Αγίας Κυριακής Γρεβενοσελιού, συνάντησε στο δρόμο, που φέρνει από τα Θοδώριανα της Άρτας προς το Μοναστήρι, ένα σκυλί και μια γάτα. Όπως βάδιζε πότε το σκυλί πότε η γάτα τρίζοντας τα δόντια τους, του κόβανε το δρόμο, πηγαίνοντας μπρός και πίσω του. Σε λίγο τα δαιμονικά ξαφανιστήκανε και παρουσιάστηκε νάρχεται προς τον Πάτερ Ανανία, μια κηδεία....
    

    Χατζηγάκης, Αλέξανδρος Κ. (1948)
  • Η γεναίκα έβαλεν τοδ δκιάολον μέσ' το κουζίν

    Η πονηρά γεναίκα ξεγελά και τον διάβολον; Λέγεται επί γυναικών παμπονήρων. Κάποτε ο διάβολος εσκανδάλιζε τα παιδιά γυναικός η οποία δια να απαλλαγή τον επείσμοσε λέγουσα ότι δεν δύναται να χωρέση όλος και να κρυφθή εις ένα κουζίν. Η γυναίκα όμως που είχε προετοιμάση ότι εχρειάζετο, έβαλε δια στούππωμα φύλλον συκής, το έδεσε και αφήκεν εκεί μέσα τον διάβολον επί σαράντα ημερονύχτια.
    

    Κυριαζής, Νίκος Γ. (1940)
  • Η σκιά τσ’ συκιάς και τσ’ καρυδιάς είνι βαρειά. Έχ’ πικρό φύλλο. Μια φορά έπεσ’ ένα φίδ’ πάν’ απ’ d ‘gαρυδιά. Πήγι ένας να το σκοτώσ’, μα κείνο τον δάgασι κι αμέσως πέθανε. Ήταν ο διάβολος πόπισι απ’ d’ gαρυδιά. 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1940)
  • Ήμουνα στο καφενείο. Βγήκα έξω, κοίταξα προς τα κάτου. Το είδα με τα μάτια μου. Σε 500 μέτρα είδα φως σα σφαίρα – μπαλόνι κόκκινο να ανεβαίνη προς τον ουρανό και να χάνεται στη θέση Κάτου Πόδας σε 1500 μέτρα, να χάνεται αυτό το κόκκινο φως, ήταν οι δαιμόνοι. 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1975)
  • Ήσαν δύο χωρικοί και είχαν συνεννοηθή να σηκωθούν το πρωΐ να πάνε στο δάσος για ξύλα. Τότε τα εκλέβανε την νύκτα από το βουνό του Κρατερού, ορεινόν χωρίον κείμενον εις απόστασιν. Τα μεσάνυχτα πηγαίνει ο δαίμονας στο σπίτι του ενός και του φωνάζει με το όνομά του να σηκωθή, διότι ξημέρωσε. Σηκώνεται αυτός, ετοιμάζει το άλογον του, ξεκινάει και πηγαίνει στο δάσος. Στο δρόμον όμως αναστέναζε το άλογον,... 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1964)
  • Ήτανε στα γίδια η αδελφή τ’ κι είδε ένα ζούδιο, που το βγαλαν τα σκυλιά. Ένα ακατόλιστο πράγμα. Μεγάλα αυτιά, σαν το σκυλί και πόδια λεπτά. Κι είχε κι μουστάκ΄ σαν τη γάτα. Πέρασε μπροστά κι έφυγε. Δεν έτρεχε και πολύ. Πεδικλώνονταν. Μεσημέρ’ στο δάσος εδώ κι τρεις μέρες. Τα σκυλιά το κυνήγησαν λίγο διάστημα και τ’ άφησαν. Εδώ στα λοτρά παραπάν’. (Για το χωριό πρωτοφανές). 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1959)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτό το ΑρχείοΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.