• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη) 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας ανά Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη) "Παράδοση Θ"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 81-100 από 188

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Μια ελληνική παράδοσις για τα κόκκινα αυγά

    Ξέρετε γιατί τα αυγά του Πάσχα είναι κόκκινα; Ιδού τι αναφέρει επί του προκειμένου ένα παλαιό μέλος της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής των Αθηνών, σ’ ένα άρθρο του που δημοσίευσε τελευταία σε κάποιο παριζιάνικο περιοδικό. Ο αρχαιολόγος αυτός σε μιαν επιστημονική του περιοδεία στην Ήπειρο, σταμάτησε μια μέρα στο ελληνικό μοναστήρι των Αγίων Πάντων. Οδηγούμενος από κάποιον μοναχό, είδε μέσα στην εκκλησία...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1932)
  • Ο Άγαρος και ο Χριστός

    Ο Άγαρος ο βασιλιάς ήτονε λουβιάρης κι είχενε κι απού τη μαύρη λούβα. Είχενε καωμένα του κόσμου τα γιατρικά, μα πράμα δευτόν εφέλανε. Σαν ήμαθε, πως ο Χριστός γιατρεύγει ότι αρρώσθια γικάν είναι, του μήνυσε: «Χριστέ μου, εγώ έμαθα, πως σε κυνηγούνε οι – γι- Οβραίοι να σε σταυρώσουνε, μόνο έλα επαέ στον τόπο μου, να σωθής, να με γιατρέψης κι εμένα». Και του μηνά τα μπρός οπίσω ο Χριστός. Εγώ ήρθα στον...
    

    Λιουδάκη, Μαρία (1938)
  • Ο Αγυασμός (=δυόσμος) είναι φυτό, που το μαζεύομε το Μάη, πολύ αρωματικό. Λένε πως μ’ αυτό το φυτό εβρήκανε το σταυρό του Χριστού στο Γολγοθά (και με βασιλικό). 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1957)
  • Ο ασβόγερας βρωμάει γιατί τα παλιά χρόνια ήτονε δέντρο και πήγε απ’ αυτό και κρεμάστηκε ο Ιούδας ο Ισκαριώτης και τον καταράθηκε ο Θεός να ζαρώση και να γίνη τοσουλάκης και να βρωμάη κιόλας. 

    Ταρσούλη, Γεωργία (1939)
  • Ο βάτος αυτός (κλωνάρι, τον οποίον χρησιμοποιούν για να πάρουν τα μέτρα της κάσας του νεκρού και του τάφου), όνταν κυνήγαγαν οι Οβραίοι να πιάσουν το Χριστό, εκρύφτηκι η Παναγία πίσω από ‘να βάτο κι ο βάτος την προφύλαξι κι γλύτοσι. Γι αυτό παίρνουμε το μέτρο, να μαι φυλάη, να μην πεθαίνουμε. 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1959)
  • Βάτος

    Ο βάτος είχε ευκή από το Χριστό . Κάποιες εζήτηξε ο Χριστός να πιή κρασί και του πήγαν κρασί από τα βατόμουρα και του ‘παν ότι είναι κρασί από κλήματα. Ο Χριστός τότε είπε να είναι αυτό το κλήμα ευλογημένο και από τη μύτη να φυτρώνη. Όταν είδαν ότι έδωσε την ευκή του στο βάτο του είπαν την αλήθεια ότι το κρασί ήταν από τ’ αμπέλι. Τότε έδωσε ευκή και στ’ αμπέλι.
    

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1962)
  • Ο βάτος

    Ο βάτος λένε πως είναι ευλογημένος από το Χριστό. Όταν τον κυνηγούσανε οι Εβραίοι ο Χριστός εκρύφτηκε στη ρίζα του κι αυτός άπλωσε τους κλώνους του και τον σκέπασε και όπως άγγιξαν κάτω αμέσως εκαμανε γένεια και τον εκρύψανε. Επέρασαν οι Εβραίοι και δεν τον είδανε. Ο Χριστός τον ευλόγησε μόλις ‘γγίξη κάτω η κορφή του να βγάζη γένεια, να γίνεται ρίζα και να μεγαλώνη.
    

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1960)
  • Παράδοσις για τα πρόβατα

    Ο Θεός επήγε σ’ ένα αγελαδάρη. Επήγε σαν γέρος. Τ’ αγελάδια βοσκούσαν ήμερα σαν τ’ αρνάκια. Του γυρεύει νερό του αγελαδάρη. Ο αγελαδάρης από την πολλήν του τεμπελιά έδειξε με το πόδι του στο γέρο που είναι η βρύσι. Ο γέρος εθύμωσε και του καταράστηκε να βασανίζεται ο αγελαδάρης. Το μετάνοιωσε ο αγελαδάρης, αλλά ο γέρος έφυγε κ’ η κατάρα έμεινε. Πάει πιο κάτω σ’ ένα που βοσκε τα αρνάκια, του γυρεύει...
    

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1961)
  • Οκούκνος

    Ο Ιησούς περιερχόμενος ποτε την γην προσήλθε βουκόλω τινί και εζήτησεν ύδωρ αλλ’ ούτος εκτεταμένος επί του εδάφους, δια του ποδός μόνον έδειξε τω αγνώδιω Ιησού την πηγήν. Τότε ο Ιησούς προσήλθε τω ποιμένι καν εζήτησεν ύδωρ. Ο δε ποιμήν λαβών αυτόν έτι της χωρός ωδήγησεν εις την πηγήν. Οι ο και του μεν ποιμένος τον κόπον αυτήμειτζεν αφαιρέσας παρ’ αυτού τον κούκνοι του δε βουκόλου των τιμωρίαν ετιμώρησε,...
    

    Κωνσταντινίδης, Ν. (1890)
  • Ο Ιούδας εκριμάστ΄κε απ’ την κουτσ’πιά γι αυτό και λέγεται και δέντρο του Ιούδα. (Όμως δεν το διώχνουμε κάνει λουλούδια). 

    Λουκάτος, Δημήτριος Σ. (1959)
  • Ο Ιούδας επρόδωσε το Χριστό κ’ επήγε στην ελιά κ’ εκρεμάστηκε. Αλλά δεν κρεμάστηκε, δεν μπορούσε να βγη η ψυχή του κ’ ύστερα π’σμάνεψε κ’ επήγε να δώση τ’ αργύρια πίσω. Ο ως άνω πληροφορητής μου ελπίζει και πιστεύει ακραδάντως ότι θα ξαναπάρωμε την Πόλι και την Αγιά Σοφιά. 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1961)
  • Ο Ιούδας σαν επαράδωσε τον Χριστό επήε κ’ εκρεμάστηκε στη βρωμοξυλιά. Η βρωμοξυλιά εκούμπησε κάτω και ο Ιούδας δεν μπορούσε να πεθάνη. Εξανακρεμάστηκε και εχαμήλωσε η βρωμοξυλιά. Στην τρίτην φορά που εκρεμάστηκε δεν εχαμήλωσε τους κλώνους κ’ έτσι εκρεμάστηκε. 

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1962)
  • Ο Κουdεdές κάτι ήκαμενε του Χριστού και του καταρήστηκενε να ζη μέχρι τη συντέλεία του κόσμου. Φωνάζει και μιλεί και λέει μόνον: ακόμη, ακόμη, ακόμη; Και καά (δηλ.) ακόμη δεν βγαίνει η ψυχή μου. 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1959)
  • Ο Κουϊντετές του καταρήστηκεν ο Χριστός και δεν επέθανε ποτές δε θυμάμαι κάτι του ‘καμενε. Άμα μαλώσης μ’ ένα άθρωπο του λες να γίνη σα τον Κουϊτεντέ. Ήδωσενε, φαίνεται, καένα μπάτσο του Χριστού. 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1960)
  • Ο Κουϊτεντές ήτανε τυφλός. Άκουσε ότι ο Σωτήρας σώζει τον κόσμο. Επήγε και τον έσωσε ο Χριστός. Μετά ‘ς τη σταύρωσί ντου πήγανε όλοι κ’ εφωνάζανε να μη ντόνε σταυρώσουνε. Κ’ είπε κάποιος: κι αυτόν τον έσωσε. Τον αρωτούνε, κ’ εσένα σ’ έσωσε ο Χριστός; Και αυτός τον αρνήθη. Του ‘πεν ο Χριστός κι αυτόν τον έσωσα. Και πάει και δίνει του Χριστού ένα σκαμπίλι και του καταρήστη ο Χριστός να μη πεθάνη ποτέ.... 

    Ήμελλος, Στέφανος Δ. (1960)
  • Ο λύκος έπαιρνε τα πρόβατα και εκατέστρεφε τον τσοπάνον. Ο τσοπάνος ευρήκε μίαν ημέραν τον Χριστόν και του εξήτησε την βοήθειαν του. Τότε ο Χριστός του έδωσε δυό πέτρες να τις πετάη στον λύκον και από τότε εβγήκε ο σκύλος. 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1969)
  • Ο Μωάμεθ με το Χριστό βάλανε στοίχημα γιάτό γουρούνι. Λέει ο Χριστός θα κτυπήσω το μπαστούνι και θα βγάλη κρασί. Τότε λέει του Μωάμεθ κτύπα εσύ. Ο Μωάμεθ δεν μπορούσε. Τότε πήρε κρασί τόβαλε στο δέρμα και το έχωσε στην κοπριά. Τότε επήγαν τα γουρούνια έσκαψαν στην κοπριά στην κοπριά έσκυσαν τα δέρματα εχύθηκε το κρασί και εκτύπησε ο Μωάμεθ και τίποτα. Τότε ο Μωάμεθ έχασε το στοίχημα και γι’ αυτό οι... 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1965)
  • Ο Χριστός άμα τον κυνηούσαν οι Οβραίοι έτρεχε στα λουμπούνια και αυτά ενώ έτρεχε ο Χριστός μέσα για να κρυφτή και να μη τον πιάουν χτυπούσαν δυνατά κ’ άκουσαν οι Οβραίοι τότε κ’ ήρταν και τον πιάσαν γιαυτό τα καταράστηκε ο Χριστός να ‘ναι πικρά και να μη μπορούν πια οι αθρώποι να τα τρώουν. Τον Χριστό όμως τον άκουσε ο άθρωπος που ‘χε το χωράφι και τον παρεκάλεσε πολύ (ν)α συχωρέση γιατί αυτός πως... 

    Παπαμιχαήλ, Άννα Ι. (1964)
  • Ο Χριστός βγήκε τον τσοπάνο που ‘βοσκε πρόβατα ξαπλωμένο και του ζήτησε νερό. Λέει του τσοπάνου να πάη να πάρη. Του σήκωσε ο τσοπάνος το πόδι από την τεμπελιά και του λέει: να γκαβουκαλόρη, δηλ.: να στραβέ καλόγηρε από δω είναι. Μετά τα πρόβατα έγιναν περιστέρια και τα έχασε ο βοσκός. Μετά ο Χριστός τα έκαμε πάλιν πρόβατα. Τότε δεν υπήρχαν δένδρα και εζήτησε ο τσοπάνος από τον Χριστό να του κάνη ένα... 

    Δευτεραίος, Άγγελος Ν. (1965)
  • Βάτος

    Ο Χριστός εζήτησε κρασί κι αντίς κρασί του πήγασι του καρπού του βάτου το ζουμί. Τότε του ευχήθηκε ο Χριστός να φυτρώνη κι από τη μύτη.
    

    Σπυριδάκης, Γεώργιος Κ. (1962)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτό το ΑρχείοΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.