• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Τόπος καταγραφής 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Τόπος καταγραφής
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Τόπος καταγραφής
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση ανά Τόπο καταγραφής

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 1-20 από 220

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • A Greek skipper

    My skipper was down by the old harbor of Gos, waiting, like Mr Micawber, for something to turn up. I turned up, and took to the old man at once because he was so ragged. He wore what once had been a pair of trousers, above it the relics of a frock – coat, and a waistcoat without buttons; on his head was fez bleached by the weather, its tassel worn away. This was his dress of ceremony; the dress of...
    

    Rouse, William Henry Denham (1906)
  • O Μουριάς μας διηγείται ότι μέσα στους βράχους της ακροπόλεως (του Γαρδικιού) βρέθηκε μπροστά σ'ένα λαγό, που τον εκοίταζε δίχως να δοκιμάση να φύγη. Επειδή το πιστόλι του δεν έπιασε συνέτριψε το ζώον με μια μεγάλη πέτρα. Τότε όμως άκουσε ένα βαθύ αναστεναγμό, σαν να έβγαινε απο ανθρώπινο στήθος. Απομακρύνθηκε χωρίς να τολμήση να σηκώση την πέτρα ούτε να πάρη το λαγό. Έτσι και για τους μουσουλμάνους... 

    Heuzey, Len (1927)
  • Τα στοιχειά

    Άλλος πάλι έσκαφτεν κ' εβγήκανε κοκκινόσβουροι πολλοί να τον πνίξουνε. Ήτον κοντά στο δρόμο κ' επέρναν κατά τύχη ένας ξένος. Θωρεί πως είχαν οι σβούροι σε κίνδυνο τον άλλο, τρέχει τα του βουξθήξη βγάνει το μαντήλι του κτυπά ένα σβούρο. Ο σβούρος πέφτει κάτω και γίνεται ένα χρυσό φλουρί. Χτυπά ο ξένος δεξιά ζερβά και πέφτουν κάτω οι σβούροι όλο φλουριά και εννοείται πως εκάμαν κ' οι δύο την τύχην ...
    

    Άγνωστος συλλογέας
  • Τα στοιχειά

    Άλλος πάλι εύρηκεν στο χωράφι του ένα χρυσό κοπέλι, τόβαλε στη σακούλα και πηγένετο στο σπίτι του, το έκρυψεν εκειά. Την νύκτα σαν κοιμήθηκε γροικά στον ύπνον του φωνές και κλάυματα κ' εβγαιναν απο κεί πούτον κρυμμένο το χρυσό παιδί και τούλεγεν : άμεμε κειά θα σε ξεκληρίσω ''θα πεθάνουν τα παιδιά σου''. Ντελόγο σηκώθηκε πήρεν το κοπέλι με τρομάρα το πήγεν και τόχωσεν στον ίδιο τόπο γύρισεν πίσω μετορίγο...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1925)
  • Άν τύχαινε καμιά φορά να βρή το θησαυρό, χωρίς νάναι τυχερός, εγίνουνταν κάρβουνα μαύρα γη σβούροι κόκκινοι και φεύγουνε. Καμιά φορά νειρεύγει το στοιχειό τον τυχερό να κάμη στον τόπο πούναι το βίος γη μαγικά γη να σφάξη εκειά πράμα ζώ, για να ξεστοιχιώση. Οι θησαυροί είναι φυλαμένοι σε καζάνια χρυσά γη μπακηρένια γη κουρούπια. Πολλές φορές φαίνονται τα χείλια του καζανιού και περνούν και τα πατούν... 

    Άγνωστος συλλογέας (1925)
  • Ο Θρύλος του Κάϊν

    Αγαπητή “Νέα Εστία”. Ο κ. Γιάννης Σταυρακάκης γράφει στο προηγούμενο τεύχος σου, οτι οι Κρητικοί νομίζουν πως η λέξη “Κάης” παράγεται από το “καίω”. Αυτό είναι λάθος, γιατί οι Κρητικοι (τουλάχιστον του νομού Ηρακλείου) με το Κάης εννοούν τον Κάϊν, γυιό του Αδάμ. Εννοούν όμως με το “Κάης” τον μαύρο, από τον εξής θρύλο : Όταν ο Κάϊν σκότωσε τον Άβελ, πήγε σε κάποιο ποτάμι να πλύνη τα χέρια του από τα...
    

    Φαλκωνάκης, Γιάννης (1937)
  • Άη Γιώργης, ο Κονταρομάχος άγιος

    Αγουροξύπνησε σήμερα η αθηναϊκή συνοικία. Γέροι, νέοι, γυναικούλες, κοριτσάκια, μωρά, εις γενικήν και πυρετώδη κίνησιν. Ετοιμάζεται η κουβέρτα, το κοφίνη με τα τρόφιμα, η λαμπάδα και χιλιοδραμιάρικη μπουκάλα με χρυσή ρετσίνα. Η οικογένεια της Πλάκας, των Πατησίων, των Αμπελοκήπων, της Γούβας, είναι έτοιμη. Επί κεφαλής ο πατέρας και οι λοιποί εις τάξιν κανονικής πορείας προς τον Λυκαβητόν. Πρόκειται...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1930)
  • Παράδοσις περί του φρουρίου Θερμησίας

    «Αι αλυκαί της εν τη Ερμιονίδι Θερμησίας ήσαν περίβλεπτοι ήδη επί των ημερών της βενετοκρατίας, ως βλέπομεν εκ των εκθέσεων των Βενετών προνοητών της Πελοποννήσου. Υπερήσπιζε δ’ αυτάς βενετικόν φρούριον επί αποτόμου βράχου, απέχοντος της θαλάσσης περίπου ημίσειαν ώραν. Προς τούτο δεν συνδέεται παράδοσις των περιοίκων ην ήκουσα περιερχόμενος τω 1878 την Ερμιονίδα, παρά του Γ. Π. Φωτοπούλου. Συνωδά...
    

    Πολίτης, Ν. Γ. (1914)
  • Το Κλαψοπούλι

    Αν κανένας περάση νύχτα από το χωριό Δαμαλά της Αργολίδος, θ’ ακούση μέσα στην ερημιά μονότονες θλιβερές φωνές, που αντηχούν σ’ όλη την έκτασι του δάσους και ταράζουν της νύχτας, που το λένε "Κλαψοπούλι". Το "Κλαψοπούλι" ήταν άλλοτε άνθρωπος και τον λέγανε Θανάση. Ο Θανάσης ήταν καλός τσοπάνος και φημιζότανε ως το πρωτοπαλλήκαρο του Δαμαλά. Όλοι όσοι είχανε κορίτσι για γάμο, φιλοδοξούσαν να τον κάμουνε...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1930)
  • Αν ολόκληρη η Ελλάδα είναι γεμάτη από θρύλους, η Αττική μας όμως έχει τους περισσότερους και τους ωραιότερους. Δεν είναι μονάχα τα αρχαία μνημεία της που πλημμυρίζουνε απ’ αυτούς. Κάθε της τόπος και κάθε μεριά της, το πιο απόμακρο λιμανάκι της, το πιο ήσυχο χωριουδάκι, το κάθε βουνό της, τα νησάκια που είναι τριγύρω της, το κάθε τι έχει και το δικό του θρύλο, πλεγμένο μαζή με την ιστορία του. Οι αρχαίες... 

    Χιλιαδάκης, Στέλιος (1936)
  • Η Παναγία του Χάρακα

    Ανατολικά στο λιμανάκι του Μπαλή είναι κοντά στο γυρογιάλι χτισμένο ένα εκκλησιδάκι που λέγεται η Παναγία του Χάρακας και εορτάζει τση Κοίμηση 15 Αυγούστου. Σήμερο το μέρος είναι έρημο και μόνο οι βοσκοί ξεχειμωνιάζουν γύρου γύρου κειά τα ζάν τώνε. Μα μια φορά στα παλιά χρόνια είχεν ένα Μετοχάκι και κατοικού σαν άνθρωποι ξυλάδες ασβετάδες βοσκοί. Ο Τόπος κάνει βαθύ αγκάδι με ψηλά βουνά δεξά τον Παχούμιο...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1936)
  • Από λάβωμα παθαίνουν τα πρόβατα όταν έρχεται ο τρισκατάρατος και τα μαρκαλάει. Πηγαίνει και μαρκαλάει τα καλύτερα πρόβατα. Και όποιο πρόβατο μαρκαλήση, εκείνο ψοφάει. Και γίνεται τότε ο τρισκατάρατος σαν άσπρο ζαγάζρι. Πολλοί και τον βλέπουνε τότε. Και αν σφάξη ο τσομπάνος κανένα πρόβατο από κείνα όπου έπεθε λάβωμα δια να το φάγη, τότε χειρότερα παθαίνουν και τα πρόβατα και αυτός ο ίδιος. Πρέπει όμως... 

    Γιαμαλίδης, Χρ. (1916)
  • Από ποίον ξύλον έγινε το ξύλον του σταυρού (πραγματεία περί λοιδοριάς, δρυός της Αρίας αναφέρονται αι γνωσταί παραδόσεις). 

    Λέτσιας, Αλ. (1940)
  • Άγιος Νικόλαος

    Από την μια μέχρι την άλλη άκρη των γλαυκών ελληνικών θαλασσών, όπου υπάρχουν κάβοι, ακρογιαλιές, με εκκλησάκια του μεγάλου προστάτου των θαλασσινών, αντηχούν σήμερα χαρωπά, πανηγυρίζοντα την γιορτή του, τα σήμαντρα. Μακρυές σειρές από θαλασσοδαρμένους ναυτικούς, από ανθρώπους που έζησαν ή ζουν κοντά στη «λεβεντοπνίχτρα και φαρμακερή», όπως λέει ο ποιητής, θάλασσα κατεβαίνουν τα μονοπάτια που οδηγούν...
    

    Λεβάντας, Χρ. (1936)
  • Αράπης τα πήρε τα φλουριά από παλαιόθες = από της αρχαιότητος 

    Άγνωστος συλλογέας
  • Τα τρία αδέλφια και ο Χριστός

    Βλ. Μαθητική συλλογή μύθων εκ Βουνού Μαντινείας
    

    Άγνωστος συλλογέας
  • Τριά παιδιά και ο Ιησούς Χριστός

    Βλ. μαθητική συλλογή μύθων εκ χωρίου Φλόκα Ηλείας
    

    Άγνωστος συλλογέας
  • Ο Αζόγυρος

    Βλ. Μέγα ο Ιούδας εις τα παραδόσεις του λαού.
    

    Άγνωστος συλλογέας (1936)
  • Βρουκόλακας, σημαίνει την ψυχήν του εν αμαρτίαις αποθανόντος, την μεταβληθείσαν εις κακόν δαίμονα και περιερχομένην την νύκτα εις συγγενικάς οικίας ιδίως, ίνα φάγη άλευρα ή πειράξη γυναίκας, ως λέγεται. Το όνομα βρουκόλακας έλαβε τοιαύτην σημασίαν δια την εξής αιτίαν. Όπως οι ιατροί σήμερον πιστεύουσιν ότι ο κόσμος είναι πλήρης μακρόβιων ούτω και οι καλόγηροι της κημαίας δεισιδαιμονίας επίστευον και... 

    Άγνωστος συλλογέας
  • Στη Παναγία τη Μονομερίτισσα

    Για την μικρή και συμπαθητική και παμπάλαια εκκλησία υπάρχει μια παράδοσις. Λέγεται Παναγία Μονομερίτισσα. Και η παράδοσις εδώ του τόπου λέει πως ονομάζεται Μονομερίτισσα γιατί χτίστηκε σε μια μονάχα ημέρα. Μικρή η εκκλησία, με δύο κελλιά δίπλα της και ένα εράστιον θόλον εις την κορυφήν. Μέσα ελάχιστες εικόνες, μαυρισμένες, σκερβωμένες, παλαιές, και μια εικών της Παναγίας παμπάλαια, η οποία κρέμεται...
    

    Άγνωστος συλλογέας (1937)
  • «
  • »

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.