Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΆγνωστος συλλογέας
dc.coverage.spatialΠόντος
dc.date.accessioned2016-01-15T11:09:11Z
dc.date.available2016-01-15T11:09:11Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11853/295822
dc.languageΕλληνική - Λόγια ελληνική
dc.language.isogre
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.titleΑραναΐδα και πληθ. Αραναΐδες καλούνται προσέτι Περίδες (Πιερίδες) Μάγισσας και καθ’ υμάς καλοί (εσραήλ, Άνω Αμισσός κ.τ.λ.) και θεωρούνται ως πνεύματα κακοποιά ενίοτε δε και αβλαβή πιστεύεται δε ότι διαμένουν εντός σπηλαίων, δασών, πηγών και βράχων, ηλιβάτων, ή εντός ευρέως χαραδρών και κοιλομάτων υψηλών δένδρων. Πολλοί πολλά διηγούνται περί αυτών μυθώδη διατείνονται ότι έλαχον αυτάς ότι συλληφθέντης υπ’ αυτών απήλθησαν εις τας κατοικίας αυτών, όπου ήκουσαν και είδον συναυλίας και χορούς αυτών, εκρατήθησαν δε μέχρι της αυγής, ότε και μόλις αφέθησαν ελεύθεροι ότι όλαν την ημέραν διατελοίσιν άφαντοι και κεκλεισμένοι εντός των οικημάτων αυτών, μόνον δε την νύκτα περιφέρονται και τούτο μέχρι της αλεκτοροφωνίας εισερχόμεναι εις χωρίαι και πόλεις, ότι άμα ακούσουν την φωνήν του αλέκτωρος ως αστραπή απέρχονται εις τα ίδια φοβούμεναι, μήπως επελθούσης της ημέρας συλλαμβάνονται υπό των ανθρώπων και μετά μορφούνται εις γυναίκας του κόσμου και άλλα πλείστα, λέγεται προσέτι ότι είνιν περικαλείς των τα ότζιν και το ανάστημα έχουνι την κόμην μακρήν και λαμπράν αν και περιπατούσι με τους πόδας εστραμμένους κατά νώτα. Και καθ’ ο μικρόν αύται οικούσιν «άλσεα καλού; (Ιλ. Υ 8-10) η πηγάς ποταμωνή (αυτ) απίσεια ποιήεντα» κύρεων αίπηνα καιρηνα (Οδυς. Γ. 23) κρήνας (αυτ. Ρ 240) βυθούς θαλάσσης, οπεία γλαφυρά. Αρχ. Νιρηΐς – ίδες νύμφαι των υδάτων εν Νηρηϊς = θυγατήρ του Νηρέως) (σελ. 35) [πηγών= τούτον ένεκα έθος επικράτησεν ίνα όταν τη κλίνη να πιή ύδωρ επί πηγής τινός ποιεί πρώτον το σημείον του σταυρού ίνα μη βλάφθή υπό των ενοικουσών αυτή νυμφών, αλέκτωρος= τούτου ένεκα παρά τισι περιζητώντας έστι ο παρακαίρως άδων αλέκτωρ διότι αποσοφής τας νύμφας. Γενικώς όμως κακοί οιωνοί θρωτείται ο τοιούτος παράδοση επικρατεί ότι, ότε παραδόθη τω κατακτητή η πρωτεύουσα της δυναστείας των Κομνηνών Τραπεζούς καθ’ όλων την αποφράδα εκείνης της ημέρας νόητα ήδον πικρά το σύνηθες εγκαίρως οι αλέκτορες τα μετά ταύτα κακά προοιωνιζόμενοι δήθεν., λαμπράν= πη η παρ’ «Ομήρω Καλιτζώ παρ Οδυσς σ. 57 α. 86 30 Κίρκη η Φατθούσα Λαρκοστία]
dc.typeΠαραδόσειςel
dc.description.drawernumberΠαραδόσεις ΚΣΤ΄ - ΛΣΤ΄
dc.relation.sourceΑρ. 775, σελ. 35, Πόντος
dc.relation.sourceindex775
dc.relation.sourcetypeΑρχείο χειρογράφων
dc.description.bitstreamD_PAA_04558w
dc.subject.legendΠαράδοση ΚΣΤ
edm.dataProviderΚέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνώνel
edm.dataProviderHellenic Folklore Research Center, Academy of Athensen
edm.providerΚέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνώνel
edm.providerHellenic Folklore Research Center, Academy of Athensen
edm.typeTEXT
dc.coverage.geoname738647/Πόντος


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

ΑρχείαΜέγεθοςΤύποςΠροβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που να σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Παραδόσεις
    Παραδόσεις ή θρύλοι λέγονται οι λαϊκές προφορικές διηγήσεις που συνδέονται με συγκεκριμένους τόπους, χρόνους και χαρακτήρες, και θεωρούνται αληθινές.

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός απ 'όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, η άδεια αυτού του τεκμηρίου περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές