• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Παραδόσεις
  • Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Πλοήγηση Παραδόσεις ανά Συλλογέα "Καλησπέρης, Λουκάς Ι."

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Α
  • Β
  • Γ
  • Δ
  • Ε
  • Ζ
  • Η
  • Θ
  • Ι
  • Κ
  • Λ
  • Μ
  • Ν
  • Ξ
  • Ο
  • Π
  • Ρ
  • Σ
  • Τ
  • Υ
  • Φ
  • Χ
  • Ψ
  • Ω

Ταξινόμηση κατά:

Σειρά:

Αποτελέσματα:

Αποτελέσματα 1-19 από 19

  • κείμενο
  • χρόνος καταγραφής
  • ημερομηνία υποβολής
  • αύξουσα
  • φθίνουσα
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Απαγορεύσεις και δεισιδαιμονίαι για τα δένδρα

    Για τις καρυδιές υπάρχει η δεισιδαιμονία, ότι άμα τη φυτεύσης και μεγαλώση τόσον ώστε να ιδή την θάλασσα, ή όταν ο κορμός της γίνη χονδρός σαν τον λαιμό του φυτεύσαντος, θα πεθάνη ο φυτεύσας. Γι αυτό παίρνουν πολύ γέρους και την φυτεύουν.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Μυθικαί διηγήσεις (παραδόσεις)

    Διατί το φεγγάρι έχει μαυράδια, διατί δεν φωτάει σαν τον ήλιο. Τα μαυράδια τα παρομοιάζουν με ανθρώπινες μορφές ανθρώπων. Είναι λέγει εκεί μέσα ο Κάϊν, που σκοτώνει τον αδελφόν του.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Δοξασίαι και παραδόσεις περί ψυχών, νεκρών και Άδου. Ότι οι βρυκόλακες είναι άνθρωποι υπερφυσικοί μαύροι, άγριοι, με μακριά χέρια και πόδια και ουρές. Εμφανίζονται ως εχθροί, με πρόθεσιν να κακοποιήσουν ή άνθρωπον ή ζώα. Μέσα απαλλαγής. Οι προσευχές, οι παρακλήσεις, το ξέχωμα, τρισάγιον, ευχές νεκρώσιμες, ακολουθία, επανενταφιασμός ή εξορισμός (εις Χίον επιστεύετο ότι τους Βρυκόλακας τους εξώριζον... 

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Επιφάνειαι Αγίων, Θαυμάσιαι βοήθειαι και θεραπείαι ή τιμωρίαι επιβαλλόμεναι υπ’ αυτών

    Εις το χωριό Έξω Δίδυμα Χίου, διηγούνται ότι η Παναγία η Σικυλιά σε κάθε δύσκολα θέση των ασθενούντων που επικαλούνται την βοηθείαν της, ονειρεύει πολλούς δια την τύχην του ασθενούς.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Επίσης λέγεται οτι η νέα Μονή εκτίσθη με όνειρον. Εις την θέσιν της υπήρχε παλαί ένα μοναστήρι. Κατόπιν μιας μεγάλης πυρκαϊάς κατεστράφη ολόκληρος η περιοχή εκείνη και μαζί της και το μοναστήρι. Τρείς εκ των καλογήρων του δεν ήξεραν που να μείνουν κι έμειναν προσωρινώς σε μια σπηλιά. Ο ένας έξ' αυτών ωνειρεύτηκε πως σε κάποια θέση της καμένης περιοχής του δάσους εκείνου είχε απομείνη άθικτος μια... 

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Παράδοσις για την Αγίαν Μαρκέλλα

    Ήτο μια ωραία και φρόνιμη κόρη. Ο πατέρας την ηράσθη και την κυνηγούσε να την απολάυση. Επειδή ευρέθησε δύσκολη θέση, εδεήθη. - “Σχίσε γή και κατάπιεμαι για να αποφύγω απ' αυτον τον άνομον εξευτελισμόν.” Η γή έσχισε και την κατέπιε, και από την σισμήν αυτήν αναβλύζει το αγίασμα. Συνηθίζουν να αφήνουν κάτι από πάνω τους, “κουρέλι ή άλλο τι” όταν παίρνουν το άγιασμα. Την 22αν Ιουλίου κάτ' έτος γίνεται...
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Επιφάνειαι Αγίων, Θαυμάσιαι βοήθειαι και θεραπείαι ή τιμωρίαι επιβαλλόμεναι υπ’ αυτών

    Κάποτε ένας κάτοικος των Βαβύλων (χωριόν Χίου) είχε διορισθή ως έφορος των αρχαιοτήτων ως υπεύθυνος νόμισε καλόν να πάρη το ασημένιο φόρεμα της από τον ναόν και να το φέρη δι’ ασφάλειαν εις το σπίτι. Καθ’ ύπνον ηπειλήθη υπό της Παναγίας να το επιστρέψη εις την θέσιν του διότι θα πάθη πολλά. Την πρώτην φοράν δεν έδωσε προσοχή. Επαναλείφθη όμως η απειλή και δια δευτέραν φοράν με τόνον φοβερόν. Την άλλην...
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Επιφάνειαι Αγίων, Θαυμάσιαι βοήθειαι και θεραπείαι ή τιμωρίαι επιβαλλόμεναι υπ’ αυτών

    Κάποτε πήγαν να κλέψουν το φόρεμα της (ασημένιο) και όταν έφταναν μπρός στον Ναόν της δεν έβλεπαν πια να προχωρήσουν και γύρισαν πίσω.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Καλλικάντζαροι. -Μορφή και προέλευσις. Ανθρωπόμορφα όντα, αλλ'υπεράνθρωποι στο ύψος, μαύροι στην όψιν, με κατσαρά μαλλιά, μάτια άγρια, πόδια ψιλά και μεγάλα. Έρχονται κατα τα Δωδεκάμερα κατεβαίνουν μέσα στα σπίτια την νύχτα απο τους καπνοδόχους και πιάνουν στο χορό τους ενοίκους. -Μέσα αποτροπής του κακού. Σταυρός απο Βάια της Κυριακής των Βαίων πίσω στην πόρτα. 

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Καλλικάντζαροι. -Μορφή και προέλευσις. Ανθρωπόμορφα όντα, αλλ'υπεράνθρωποι στο ύψος, μαύροι στην όψιν, με κατσαρά μαλλιά, μάτια άγρια, πόδια ψιλά και μεγάλα. Έρχονται κατα τα Δωδεκάμερα κατεβαίνουν μέσα στα σπίτια την νύχτα απο τους καπνοδόχους και πιάνουν στο χορό τους ενοίκους. -Μέσα αποτροπής του κακού. Σταυρός απο Βάια της Κυριακής των Βαίων πίσω στην πόρτα. 

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Λένε οι κάτοικοι του χωριού Έξω Διδύμας οτι το χωριό τους δεν προσεβλήθη ποτέ από ευλογιά ή άλλην κακήν αρρώστεια, γιατί οι ναοί της κοινότητος των αποτελούν ως εκ της θέσεως των σταυρόν, Αγ. Κωνσταντίνος, Αγ. Νικόλας, Χριστός, Παναγιά, κι εμπόδιζαν κάθε κακό να μπή μέσα στο χωριό. 

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Κοινότης Έξω Δίδυμα Χίου

    Όταν εσκέπτοντο να κτίσουν εκκλησίαν, επειδή η υπάρχουσα ειχε φθείρει, ωνειρεύθησαν λέγει δυό κάτοικοι, οτι τάχα δεν ήθελεν ο Άγιος να μεταφερθή ο ναός του εις άλλην θέσιν, και δεν άφησαν τους κατοίκους να κτισθή ο ναός εις άλλην θέσιν και επεσκευάσθη.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Παράδοσις περί χαλασμάτων εκκλησιών – περί τιμωρίας των αποπειρωμένων να κατεδαφίσουν εκκλησία

    Όταν κάποιος χωρικός εκ του χωριού μου επήρε πέτρες από χαλασμένον ναόν, για να κτίση στο σπίτι που έκτιζε έπαθε και ο κόσμος έλεγεν ή μάλλον επίστευεν, οτι ετιμωρήθη από τον άγιον.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Δοξασίαι και παραδόσεις περί ψυχών, νεκρών, και περί Άδου

    Ότι η ψυχή επί 40 ημέρας γυρίζει στο σπίτι του αποθανόντος και των συγγενών του “σαν πουλί”.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Δοξασίαι περί νεκρών και Άδου

    Ότι τα σκουλήκια πρωτοβγάζουν τα μάτια του πεθαμένου κι έπειτα τρώνε το άλλο πτώμα. Ότι στον άλλον κόσμον – οι ψυχές των δικαίων γνωρίζονται. Των αμαρτωλών όχι. Ότι ο Άδης είναι ένας τόπος φοβερός, σκιερός και γεμάτος από οδύνας.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Δοξασίαι δια την ημέραν των Θεοφανείων

    Οτι ανοίγουν οι ουρανοί κι ότι ζητήσης γίνεται : Οτι όποιος άνεμος τύχη να φυσά κατά τον αγιασμόν των υδάτων, αυτός και θα κυριαρχήση όλον το χρόνον.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Άγιος Φανούριος

    Σ'χαρίκια... Βρετίκια. Για να βρεθή το χαμένο πράγμα καταφεύγει ο απωλέσας ή στον παπά, ο οποίος κατά την απόλυσιν της λειτουργίας λέγει “Ο κος... έχασε αυτό το ... αντικέιμενο, και όποιος το βρήκε ας το δώση... ή το φωνάζει ο ντελάλης κήρυκας, ή τάσσουν εις τον Άγ. Φανούριον μια ψυχόπητα όταν θα ζυμώσουν και παρακαλούν τον Άγιο να το φανερώση. Την ψυχόπητα αυτή όταν την κάμουν βγαίνουν στη γειτονιά...
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Λάζαρος

    Σάββατον του Λαζάρου. Παραδόσεις περί Λαζάρου. Ότι δεν γέλασε στη δεύτερη ζωή του
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)
  • Άγιος Φανούριος

    Τάσσουν μόνον εις τον Άγ. Φανούργιον, να κάμουν μια πίττα και να την μοιράσουν εις τη γειτονιά, για να συγχωρεθή η ψυχή της μάννας του, όταν χάσουν τι και θέλουν να τους το φανερώση ο Άγιος Φανούργιος.
    

    Καλησπέρης, Λουκάς Ι. (1952)

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτή η συλλογήΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.