Πλοήγηση ανά Ευρετήριο πηγών
Αποτελέσματα 21-40 από 394
-
Άνθρωπο βλέπεις, καρδία δεν ξαίρεις
(1957)Άγνωστοι μένουν οπωσδήποτε οι εσώτεροι στοχασμοί και διαθέσεις εκείνων που συναναστρεφόμαστε -
Άντρα θέλω, τώρα τον θέλω
(1957)Φυσικά λεγόταν για κείνους που επιζητούσαν κατά φορτικό τρόπο να τους γίνει κάτι -
Άσπρος ήλιος, μαύρη μέρα
(1957)Προγνωστικό του καιρού. Άσπρο ήλιο εννοεί θολόν ήλιο, λόγω των υδρατμών που δεν φαίνηται με γυμνβό μάτι -
Αγάπη δίχως πείσματα δεν έχει νοστιμάδα
(1957)Το λέγανε για τους ερωτευμένους φυσικά και κατά πρώτο λόγο, αλλά και για κάθε στενή φιλική και οικογενειακή σχέση, όταν παρουσιάζονταν παροδικές παρεξηγήσεις -
Αδύνατο μέρος
(1957)Εννοούσαν τα ανύπαντρα κορίτσια. Χρησιμοποιούσαν ακόμη στην ίδια περίσταση και τη φράση: “έχει ντουβάρι”, π.χ. “δεν πατρεύεται-για κάποιον αρσενικό-γιατί έχει ντουβάρι μπροστάτου”, δηλαδή αδελφή λεύτερη, ανύπαντρη -
Ακάλεστος γάδαρος στο γάμο τι γυρεύει
(1957)Για κείνους που προσέρχονται σε συγκεντρώσεις απρόσκλητοι λιγόταν και σαν ειρωνική απάντηση κάποιου που, καίτοι δεν τον προσκαλέσανε, δεν τούτοις κατόποιν του κάνανε παράπονο -
Αλλοί στον που δεν έχει νύχια να ξυστεί
(1957)Ή και συμφωνότερα με το βουρλιώτικο ιδίωμα: Αλλοίμονο σ' όποιονε δεν έχει νύχια να ξυστεί και του ξύνου άλλοι -
Αλλοί στον που λείπει απ' το γάμο του
(1957)Για όσους είναι απόντες ενώ διεκπεραιώνονται υποθέσεις των -
Αλλού τα κακαρίσματα κι' αλλού γεννούν οι κότες
(1957)Για κάτι που γίνεται όχι όπου και όπως πρέπει -
Αμαρτία ξομολογημένη, αμαρτία δέ λογιέται
(1957)Την χρησιμοποιούσαν προ πάντων όπου επεκαλούντο επιείκειας με το να ομολογήσουν το παράπτωμά τους -
Αν άκουγ' ο Θεός τσι κοράκοι, θα ψοφούσαν 'ούλοι οι γάδαροι
(1957)Ότι οι ευχές που αποβλέπουν σε σκοπούς ιδοτελείς και συγχρόνος επιζήμιους για τους τρίτους δεν πραγματοποιούνται -
Αν είσ' αμόνι άκουγε κι' αν είσαι σφυρί χτύπα
(1957)Ο καθένας πρέπει να ενεργεί και να αντιδρά στα διάφορα περιστατικά, ανάλογα προ πάντων με τα μέσα του και σύμφωνα με την κοινωινική του θέση