Εναλλαγή πλοήγησης
Ελληνικά
English
Ελληνικά
Ελληνικά
English
Σύνδεση
Εναλλαγή πλοήγησης
Πρόσφατες εγγραφές
Αρχική σελίδα
Πρόσφατες εγγραφές
Αρχική σελίδα
Πρόσφατες εγγραφές
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
DSpace at KEEL: Πρόσφατες εγγραφές
Αποτελέσματα 2281-2300 από 142579
Την Τρίτη μέρα πηγαίνει να φίδι ‘ς τους πεθαμένους και τους τρώει τα μάτια. Βλ. αυτ. σελ. 1083. Εν τη δοξασία ταύτη παρατηρείται συμφυρμός μετα της ετέρας περί αφομοιώσεως της τροφής, μεταδιδομένων των ιδιοτήτων του εσθιομένου μέλους ζώου ή του ζώου όλου εις τον εσθίοντα. Την οξύτατην όρασιν αυτού πιστεύουσι κατά ταύτα ότι ενισχύει ο όφις δια της βρώσεως των οργάνων της οράσεως του ανθρώπου. Πιστεύουσι...
Παπαμιχαήλ, Επαμ. Γ.
(
1911
)
Εις το Ηράκλειων υπήρχε νάνος εκ Σύρου ονομαζόμενος χαρίδημος Ζωγραφάκης ή χαριδημάκης. Ήτον γυναικάδελφος του υποπροξένου της Ρωσίας. Κατα την Αγγλικήν κατοχήν δοικητής Μεσσαράς ητο ο ιδιορρυθμότατος Γκρίφις, άγγλος αξιωματικός. Μίαν ημέραν ο χαριμάκης ευρισκόμενος εις άγων Θωμάν επήγε να διαμαρτυρηθώ προς τον Γκρίφη δια μιαν υπόθεσην : ο χαριδ. Εφόρει την ρε διγκότα του και την επίσημον ιδιότητα...
Κονδυλάκης, Ιωάννης Δ.
(
1918
)
Δειλιώ κ' Δειλιάζω = φοβούμαι απο στοιχειά.
Ζαράφτης, Ιωάννης
Μονόκερο = μονόκερας εύδος μεγάλου σταυρού τον όρας Άθω, ός τιθέμενος εν τω ύδατι αναδίδει φυσαλίδας. Το ύδωρ δε τούτο καταπαύει τον εμετόν, τοις μετά πύθου 'ς πίστεως πίνονος.
Μακρής, Παναγιώτης Γ.
(
1893
)
Κατά τα τελευταία επαναστατικά χρόνια, η πειρατική επίδοσης είχε μεταδοθεί με ωλιγότερα πάντως κρούσματα και εις τα νότια Ελληνικά παράλια. Αι παραδόσεις της Μάνης και μερικών νήσων αναφέρουν ορισμένα περιστατικά της πειρατικής εποχής, κατά την οποίαν η εξόρμησις των χερσαίων κουρσάρων, εγίνετο από τα βραχώδη παράλια, κατά την νύκτα, με το καβαλλίκευμα μεγάλων ασκών, οσάκις οι επιδρομείς εστερούντο...
Γαλοπούλου, Δ.
(
1936
)
Όγιος σκοτώση φίδι την άνοιξη θα χάση την υγεία του. Την δοξασίαν ταύτην μανθάνομεν το πρώτον εκ της προελεύσεως αυτής. Σχέσις του όφεως προς την υγείαν υπόκειται και εις τας αρχαίας ελληνικάς θρησεκυτικάς παραστάσιες, τας συνδεούσας τον όφιν προς θεότητας της υγείας, ως τον Ασκληπιόν και την Υγίειαν. Αλλ’ η απαγόρευσις του φόνου των όφεων δεν είναι απόλυτος, ο δε περιορισμός αυτής μόνον κατά την...
Παπαμιχαήλ, Επαμ. Γ.
(
1911
)
Ανηράδα = Νηρηίς, κουτσουνούρης = ο δαίμων, ο διάβολος
Ιωαννίδης, Σωκράτης Ν.
(
1921
)
Τούτα δεν είν’ φιλήματα , Τούτα δεν είναι τσιμπήματα. Μον’ τούτα είναι λυκοτραβήματα. Απόσπασμα από παραμύθι, κατά το οποίον μία γριά ζητούσε από τα παιδιά της να την παντρέψουν και εκείνα της είπαν να μπει σε ένα σακκούλι για να έρθει ο γαμπρός να την πάρει κα αφού μπήκε την έβγαλαν έξω στην ερημιά και την φάγαν οι λύκοι.
Ταρσούλη, Γεωργία
(
1938
)
Όποιος είναι πίσω μου να πιή και να πορδοκαταπιή''. Τους στίχους τούτους λένε πως τους είπε ένα κορίτσι αφού πρώτα έκλασε. Για την κακή της τύχη ήτανε πίσω της ο διάβολος και κατάπιε τον πόρδο.
Πουλάκης, Δημ.
(
1924
)
Συτσά του Αδάμ = Musa sapientum, banana. Φρονούσι οι Κύπριοι ότι νε τα φύλλα ταύτης εκαλύφθησαν οι πρωτόπλαστοι μετά την παρακοήν.
Φαρμακίδης, Ξενοφών Π.
(
1917
)
Όταν γύριζε τον κόσμο ο Χριστός πήγε και στο Σέσι (βουνό κοντά στη Στρούζα, το χωριό του Λιδωρικού) Εκεί έφαγε ψωμί και γι αυτό τα κατσίκια γίνονται μαυροφρύδικα, όπως κι ο8ι ανθρώποι εκεί γίνονται μαυροφρύδηδες.
Λουκόπουλος, Δημήτριος
(
1927
)
(Παλαιοχώριον). Το φίδι είναι οχτρός. Είπε ο Θεός <Όγιος γλέπει φίδι και δεν το χτυπάει την κατάρα μου να χη>. Πηγή της δοξασίας ταύτης είναι οι κατα την Γραφήν (Γένεσ. Γ 15) λόγοι του Θεού προς τον όφιν.
Παπαμιχαήλ, Επαμ. Γ.
(
1911
)
Οι Αχτάριδες του Ηρακλείου πωλούσαν επι Τουρκοκρατίας και γράμματα έτοιμα προς Νιζάμοδες.
Κονδυλάκης, Ιωάννης Δ.
(
1918
)
Αγια λεν και : τ' θιου το χέρ' = η ήρις.
Αναγνώστου, Σ.
(
1902
)
Γδουβύζης (ου) = πτηνόν στα το οποίον λέγουση ότι προσκολλάται ως τας μαστούς της αιγός και ρουφά γάλα.
Ιωαννίδης, Σωκράτης Ν.
(
1921
)
Βραχνάς = ο εφιάλτης
Ιωαννίδης, Σωκράτης Ν.
(
1921
)
Σε μονοδέντρι μη σταθής, σε λεύκη μη σταλιάσης
Δουκάκης, Δημήτριος Χρ.
Νεροβρόχια= τα δρύματα απο 1 – 6 Αυγούστου
Δουκάκης, Δημήτριος Χρ.
Μπαμπάκς, μπαμπούλους, μπαμπούσους, λέξεις δι ών εκφοβίζουν τα μικρά παιδιά.
Αναγνώστου, Σ.
(
1902
)
Αψιλουστσιάζουσι = ψυχορραγώ.
Αναγνώστου, Σ.
(
1902
)
«
»
Πλοήγηση
Όλο το Αποθετήριο
Αρχείο & Συλλογές
Τόπος καταγραφής
Χρόνος καταγραφής
Συλλογείς
Λήμμα
Κατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)
Ευρετήριο πηγών
Κείμενα
Ο λογαριασμός μου
Σύνδεση