Άμα πρωτοβάου dα ζά στη μάdρα για να τα’αρμέξοννε ετότες βάζουνε δύο μαχαίρια μαυρομάνικα στο σταύρωμα και περνούν τα ζά από πάνω. Αυτό γίνεται για το μάτι, γλωσσοτρωιά και για κάθε κακό. Για να τωνε περάση η σπλήνα πρέπει να τα μετασηκώσης από ‘κει που τα κόβγει η σπλήνα σε άλλο τόπο να τρώνε άλλα κλαδιά και να πίνουνε άλλο νερό που δεν είναι μολυμένα(μολυσμένα). Άμα τα μετασσηκώνωμε βγάνουμενε τα κουδούνια και τα’αφίνομενε χάμαι μέσ’στη ίδια μάdρα και την άλλη ημέρα τα μαζεύομε. Τα κουδούνια τα βγάζομενε για να μη ακούη το μιαρό να ακλουθά τα κατσίκια. Ο έρο-Λιάρης από τη Ανετολή, όdεν εφοφούσα τα ζά τον εφωνάζανε κ’αυτός πήγαινε. Λέει, θα μου φέρετε τόσα μάθια,καρύδια, τόσα μάθια συκιά. Ήπιανενε και των εδιάβαζενε κι απές ήθεα πάει στη μάdρα να τα κάψη. Τελευταία ήρριχνε μια dουφεκιά για να σκοτώση το μιαρό και όποιο ήθεα πηδήσει να φύγη ήπρεπε να του το πάνε να το σφάξει να το φάη που ‘χανε αυτά μέσα dωνε το κακό κ’εψοφούσα d’άλλα. Άμα ήθεα ψοφούνε συνέχεια ηλεένε πως αυτά είναι μολυσμένα κ’ήθεα ψοφήσουνε οπωσδήποτε.
Τόπος Καταγραφής
Νάξος, ΦιλώτιΧρόνος καταγραφής
1959Πηγή
Λ. Α. αρ. 2303, σελ. 115 – 116, Στεφ. Ημέλλου, Νάξος, (Φιλώτιον), 1959Συλλογέας
Ευρετήριο και είδος πηγής
2303, Αρχείο χειρογράφωνΤύπος τεκμηρίου
ΠαραδόσειςTEXT