Πλοήγηση ανά Τόπο καταγραφής
Αποτελέσματα 653-672 από 673
-
Του γιέρου τα παιγνίδια σαν νερόβραστα κορμμύδια
(1929)Η παροιμία αυτή λέγεται σε μεστωμένους παρήλικας, οι οποίοι έρχονται εις γάμον μετά νεαρωτάτων νεανίδων -
Του διακονιάρ' πόρτες μη του δείχν'ς
(1953)Εαν δεν θέλωμε να κάμωμεν μιαν καλωσύνην, ενώ δυνάμεθα να κάμωμεν ταύτην, πρέπει να μη υποδεικνύωμεν οδηγίας και τρόπους δι ων δύναται να επέλθη η ζητουμένη χάρις και να φαινώμεθα ότι τάχα ενδιαφερώμεθα -
Του κουτουρλιού το πανηγύρ'
(1953) -
Του κουτρουλιού το πανηγύρι
(1929)Όταν επικρατή αταξία, αναρχία και συγχυσις λέγεται η άνω φράσις -
Του λείπ' μάννα, δεν του λείπ' λαγγιόλ'
(1953)Λέγεται επί των ηλιθίων και ανισορρόπων, δι' ους ουδείς τρόπος θεραπείας υπάρχει -
Του νιου τα νιάτα του γέρου η αρμάτα
(1953) -
Του πεθαμένου το πουγγί αναποδα γυρίζει
(1953)Όταν αποθάνη τις, οι παρευρισκόμενοι θα φροντίσουν πρώτα – πρώτα να πάρουν και να εξασφαλίσουν δι΄ εαυτους, όσα τυχόν χρήματα είχεν ο αποθανών -
Τού λείπει μάννα δεν του λείπει λαγγιόλι
(1929)Λέγεται επί των ηλιθίων και ανισορρόπων, δι' ους ουδείς τρόπος θεραπείας υπάρχει -
Τοχ' μοναστήρ' το σπίτι του
(1953)Λέγεται δι' εκείνους τους ανθρώπους οι οποίοι από αβρότητα και φιλανθρωπίαν περιποιούνται και φιλοξενούν τόσον τους ξένους όσον και τους αναξιοπαθούντας -
Τοχ' μοναστήρ' το σπίτι του
(1929)Λέγεται δι' εκείνους τους ανθρώπους οι οποίοι από αβρότητα και φιλανθρωπίαν περιποιούνται και φιλοξενούν τόσον τους ξένους όσον και τους αποθανούντας -
Τρεις περδικούλες παν ψηλά και μία χαμπηλώνει
(1953)Εις τους επιπολαίους, όταν ούτοι δεν δίδουν ουδεμίαν προσοχήν εις τας σοφάς συμβουλάς των άλλων, λέγεται το άνω απόφθεγμα -
Τρώει από βακούφ'
(1953)Λέγεται επί των καχεκτικών και εξηντλημένων, των εχόντων αφθόνως τα προς το ζην -
Τώρα σ' εύρα, παπά, τώρα κοινώνησέ με
(1953)Όλα προάγονται και ευοδούνται εις τον κατάλληλον καιρόν με την φρόνησιν και με την σειράν, αρκεί να μη αδιαφορώμεν. Αι βεβιασμέναι ενέργειαι και αι άκαιροι κινήσεις ουδόλως ωφελούν -
Φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο
(1929)Δεν χορταίνει κανείς με την όραση εκτός εάν ικανοποιήται με το της αλεπούς “ομφακές εισιν”