Πλοήγηση ανά Τόπο καταγραφής
Αποτελέσματα 24-43 από 137
-
Δεξου πόνο για μορφτσά-εμορφιά
(1935) -
Ε βίει τ' αντζέλου του νερό
(1935)Δε βίει τ' αντζέλουτου νερό. Βίει = δίδει. Επί των άγαν φιλαργύρων οίτινες και εις τον φύλακα άγγελόν των, όστις κατά τας λαϊκάς δοξασίας παρακολουθεί κάθε άνθρωπον, δεν προσφέρον ουδέ ένα ποτήρι νερό -
Έναπ παιϊ εν αρφανεύγ' από πατέρα
(1935)Δηλαδή, η στέρησις κυρίως της μητρός και ουχί του πατρός είναι η αληθινή ορφάνια -
Έπεσα τ' άστρα τσαί 'φάα τα οι χοίροι
(1935)Επί αριστοκρατικών ποτε οικογενειών, νυν περριελθουσών εις εκπτώσιν της θέσεως των -
ΕΓια πουλλιά εν έρκουτται, πουλλιά εν ανατέλλου
(1935)Εγιά = εδά, εδώ, έρκουτται = έρχονται, ανατέλλου – ανατέλλουν = εμφανίζονται -
Εγιώ καλοπαντεύτηκα τσ' ας κλαίη που με πήρε
(1935)Δηλαδή μετά την πώλησιν τινος ή την λήξιν υποθέσεως, η ανακάλυψις της πλάνης ανωφελής -
Εέννησέσ η μάννα σου να μοιάσης του τσυρού σου
(1935)Ερμηνεία: Δηλαδή τα ελαττώματα των απογόνων οφείλονται εις τους γεννήτορας -
Επήαινες για μαλλί τσαι συ 'βγες κουρεμένος (νη)
(1935)Αι προσπάθειαι προς κέρδος φέρουν ενίοτε ζημίαν -
Ζόρλα Χριστός Ανέστη!
(1935)Ζόρλα= δια της βίας(τουρκικη). Επί των δια της βίας επιβαλλόμενων διαταγών -
Η καλή μέρα από τσύππωρνο φαίνεται
(1935)Λέγεται κυριολεκτικώς επί των προσώπων ή των περιστατικών ών η καλή ή κακκή αρχή προεικάζει και το μέλλον των -
Η καλή μέρα φαίνεται από το πωρνό
(1935)Λέγεται κυριολεκτικώς επί των προσώπων ή των περιστατικών ών η καλή ή κακκή αρχή προεικάζει και το μέλλον των -
Η κατάρα 'ναι γαάρα τσ' κλουθά το νοικοτσύρη
(1935)Ωε ο όνος ακολουθεί τον γεωργόν εις τον στάβλον ούτω και η κατάρα τον καταρώμενον