Πλοήγηση ανά Τόπο καταγραφής
Αποτελέσματα 1608-1627 από 1675
-
Τον αφίνω μάρμαρο
(1950)Ερμηνεία: Η λέξις μάρμαρο σημαίνει μεταφορικώς τον ακίνητον ή άφωνον εκ καταπλήξεως και τρόμου. Όθεν τον αφίνω μάρμαρο αντί σαν μάρμαρο= τον εγκαταλείπω ξαφνικά, ώστε να μείνη εκστατικός -
Τον βίον ερώτεσαν, πού θά πάς και είπεν σόν βίον
(1877)Ερμηνεία: Επί νέων ευτυχημάτων των πλουσίων -
Τον γάϊδαρον κι κρούει, το παλάν κρούει
(1918)Κ. Μ. 89: Κοινή: δε δέρνει τον γάϊδαρο, δέρνει το σαμάρι -
Τον γυρευόν εποίκαν βασιλέαν και ξαν γυρευός έτον
(1886)Ο επαίτης εις βασιλείαν καταστάς αυθίς επαίτης ην. Επί των δι΄ άγαν φειδωλίας πλουτισάντων, αύθις δεν πενιχρώς λίαν διαιτωμένεν. Ερμηνεία : «Πίθηκος εν πορφύρα», «παρ ότι οι φαύλοι καν καλόυς περιβληθώσι όμως» -
Τον κολυμπετήν 'ςσσην έμπαν απ' κι τερούν άτον, 'ςσην έβγαν ατ' τερούν άτον
(1918)ΚΜ 88: Τον κολυμβητλη δεν τον κοιτάζουν όταν μπαίνη, όταν βγαίνη τον κοιτάζουν. Ότι ο επιχειρών τι πρέπει να κρίνεται όχι εις την αρχήν, αλλά εις το τέλος της επιχειρήσεως -
Τον κοσκινάν εποίκανε βασιλέαν κ' εκείνος ξαν αμόν τ' ελέπει χοντρά ξύλα έλεεν “και ντο καλά κόσκινα ήντανε”
(1896)Ερμηνεία: Το φυσικόν ουπανεται -
Τον κώλον απ' κι τερεί, 'ς σο Χασάν – dαούν 'ς σα ξύλα θέλ να πάη
(1918)Συνοδεύεται από κείμενο... -
Τον Μάρτ' ς σην έμπαν ατ' κι τερούν άτον, 'ς σην έβγαν ατ' τερούν άτον
(1931)Ερμηνεία: Το Μάρτη δεν τον κοιτάζουν όταν μπη όταν βγη τον κοιτάζουν -
Τον τεμιρτζήν με το ξυλομάκελλον έθάψαν
(1874)Τον σιδηρουργόν ξύλινη μακέλλη έθαψαν. Ερμηνία : Παροιμία δηλούσα οτι οι μερχόμενοι τέχνην τινα αμελούσι χρήσασθαι υπέρ αυτών τοις της τέχνης προϊούσι. -
Τον τεμιρτζήν με το ξυλομάκελλον ποιήσαι
(1874)Σημείωση : Αλλαχού λέγουσι “τσαγγάρης εξυπόλητος ράπτης παραλυμένος. -
Τον τρελλόν κι αν διαρμενεύης κρύον σίδερον δουλεύεις
(1874)Δηλαδή τον παράφρονα παρακινών ψυχρόν εργάζει σίδερον -
Του γάμου τα καθαρά γυρεύει
Επί του έχοντος υπερβολικάς αξιώσεις. Ο καθαρός άρτος, και ως όνομα και η ποιότης ήτο ήδη από των αρχαίων χρόνων γνωστός. Καθαρό εν ανακου του Πόντου, καθάρειο εν Παξοίς, και καθαρό αλεύρι εν Μάνη λέγεται το εκ σίτον άλευρον -
Του θεού τα ημέρες όλα ένα είν'
Ερμηνεία: Προς διακρίνοντας ουσίας και απαισίας ημέρας προς έναρξιν έργου