• Ελληνικά
    • English
  • Ελληνικά 
    • Ελληνικά
    • English
  • Σύνδεση
Αναζήτηση 
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Αναζήτηση
  •   Αρχική σελίδα
  • Κέντρον Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας
  • Αναζήτηση
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Αναζήτηση

Προβολή προηγμένων φίλτρωνΑπόκρυψη προηγμένων φίλτρων

Φίλτρα

Χρησιμοποιείστε φίλτρα για να περιορίσετε τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αποτελέσματα 1-8 από 8

  • Επιλογές Ταξινόμησης:
  • Συνάφεια
  • Τίτλος Αυξ.
  • Τίτλος Φθιν.
  • Ημερ. Υποβολής Αυξ.
  • Ημερ. Υποβολής Φθιν.
  • Αποτελέσματα ανά σελίδα:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Καλά ημείς το 1916 μετεβάλομεν την φυσικήν εις τον τόπον μας ώραν και ης λάξαμεν ταύτων όπες αλλάζομεν τα υποκάμισά μας. Αλλά υπάρχει και κάτι τι εις αλλαγήν της ώρας, όπερ είναι δύσκολον, αν μη αδύνατον να εφαρμοσθή. Εις την Γορτυνίαν πιστεύουμι ότι κάθε βρύσι έχει και την νεράιδα της, όπως και πάν δένδρον έχει το στοιχειό του. Αι νεράιδες και τα στοιχειά εξέρχονται εκ της ημερινής των κρύπτης κοντά τας νύκτας. Μείουσι δε ούτως εκτός αυτής τα μεν στοιχειά υποκάτω των δένδρων, ακ’ δε νεράιδες εις την βρύσιν κοντά τας νυκτερινάς ώρας, έως της δωδεκάτης, ότε πλέον άμα λαλήση ο άσπρος κόκκορης, αποσύρονται και επανέρχονται εις τας κρύπτας την. Τούτου ένεκεν οι άνθρωποι δεν ταξειδεύουσι και δεν διέρχονται από δένδρον ή βρύσην, αν δεν παρέλθη η δωδεκάτη της νυκτός, διότι ο διερχόμενος προ ταύτης λαβώνει. Ήδη είναι ανάγκη να ειδοποιηθώσι τα Στοιχειά και οι Νεράιδες και αλλάξωσι την ώραν των. Βεβαίως θα απορή ο αναγνώστης πως είναι δυνατόν να ειδοποιηθώσιν οι κακοποιοί ούτοι δαίμονες προς σωτηρίαν των φυλέργων μάλιστα ανθρώπων, οίτινες μάλιστα εκ της φυλεργίας των εγείρονται πολύ γρήγορα και πολλάκις πλανώμενοι εγείρονται προ της δωδεκάτης της νυκτός, δια να μη πάθωσι. Τούτο και εύκολον είναι και ωφέλυμον, διότι εν τω κόσμω τούτω υπάρχουσι βρυκόλακες, τα αμφίβια ταύτα όντα, οι κουνές αδερφοφάγοι, οίτινες συμφέρον έχουσι δια να μη απολεσθώσιν οι συγγενείς των οποίων τα άλευρα τρώγουσι . Διότι κατά των πατοιμίαν ‘’ο βρυκόλακκας τρώει από τη γενιά του’’ να είδι ποιήσωσε τους ολιτώρας δαίμονας να μεταβάλωσι την ώραν την, ίνα μη ως εκ τούτου καταστραφώσιν αδίκως οι δι’αυτοίς τους και μόνον ζώντες και εργαζόμενοι συγγενείς των. 

Άγνωστος συλλογέας (1926)
Thumbnail

Οι παληοί Δημητσανίτες εφημίζονταν σ'όλο το Μωρηά για τη μεγάλη φιλαργυρία τους. Για να μην ξοδεύουν αρκετό ψωμί, απέφευγαν να τρών αλλατισμένα ψάρια και εν γένει τα αλμυρά φαγητά τα ωνόμαζαν <φονηάδες του σπιτιού.>? 

Άγνωστος συλλογέας (1930)
Thumbnail

Είχε ένας τρία παιδιά. Και επειδή ένας έρρηνε τις τύχες επήγε τα παιδιά του ν’ ακούση τις τύχες τους. Του είπε λοιπόν ότι το μεγάλο παιδί του θα γίνη ληστής, το δεύτερο θα γίνη μπόγιας (= δήμιος) και το τρίτο διακονιάρης. Εκαταλυπήθη ο πλούσιος που είχε τα παιδιά και τους λέει αν είναι δυνατόν ν’ άλλαξη την τύχη τους και του δίνει όσα φλωριά θέλει. Αφού επήρε τα φλωριά το πρώτο το καμε δικηγόρο, το δεύτερο γιατρό και το τρίτο παπά. Και ούτω πης ευχαριστηθή η πατέρας και έγινε και της μοίρας η απόφασις. 

Άγνωστος συλλογέας
Thumbnail

Για τους Μαγουλιανίτες, οι οποίοι φημίζονται γαι την πολυφαγία τους, υπάρχει η παράδοσις ότι, κάποτε σαράντα απ'αυτούς έτρωγαν μ'ένα χουλιάρι, όταν έξαφνα πέρασ' ΄ένας λύκος. Κανένας τους όμως δεν βρέθηκε μ'άδειο στόμα για να φωνάξη. 

Άγνωστος συλλογέας (1930)
Thumbnail

Κάποιος Μωραίτης μια μέρα μάλωσε με τη γυναίκα του για τα καλά κι απάνω στο θυμό του έβαλε το χέρι του στο σελάχι για να πάρη το μαχαιρι του και να την σφάξη. Επειδή όμως στο ίδιο μέρος έβαζε και τη σακκούλα με τον ταμπάκο, έβγαλε κατα λάθος αυτή και μόλις τράβηξε μια πρέζα ξέχασε αμέσως όλη την οργή του. Κι έτσι χάρις στον ταμπάκο σώθηκε η γυναίκα απο το θάνατο. 

Άγνωστος συλλογέας (1930)
Thumbnail

Μια φορά στη Δημητσάνα κάποιος ψωμάς είπε του παιδιού του να βγή έξω για να ιδή άν εξακολουθή η βροχή ή άν σταμάτησε. -Έ, ωρέ, πώς είναι ο καιρός; το ρώτησε σε λίγο που μπήκε. -Πατέρα σεν μ' άφησαν η στάλες ν'ανοίξω τα μάτια μου να κυττάξω, απάντησε εκείνο αφελέστατα. 

Άγνωστος συλλογέας (1930)
Thumbnail

Μια μέρα κάποιος βλάχος περνούσε απο το γεφύρι του Αλφειού και σε μια στιγμή αισθάνθηκε να του φεύγη η καπότα απο τις πλάτες του. Άπλωσε το χέρι του να την πιάση, αλλα δεν επρόφτασε. Κυττάζοντας τότε το ρεύμα που την είχε πάρει φώναξε : -Ά πάει, ωρέ κι αυτή για την ψυχή του πατέρα μου! 

Άγνωστος συλλογέας (1930)
Thumbnail

Ένας παπάς του παληού καιρού πήγε μια μέρα να βαφτίση το παιδάκι κάποιου μέτριου χωρικού που ήταν κάπως αδύνατο. Όταν όμως τώβαλε μέσα στην κολυμπήθρα δεν εφρόντισε να το βγάλη όπως συνήθως, αλλά τ'άφησε αρκετά <για να κολλήση το λάδι> όπως έλεγε. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το παιδί ζεματίστηκε και πέθανε μια ώρα αρχήτερα. Αλλά ο λειτουργός του Υψίστου, χωρίς να φανή ότι ταράχτηκε καθόλου απ' αυτό, γύρισε πίσω στους γονείς του παιδιού και φώναξε : -Αυτό πάει ! Έχετε να μου φέρετε κανένα άλλο; Και γρήγορα κιόλας γιατί έχω δουλειές.. 

Άγνωστος συλλογέας (1930)

Πλοήγηση

Όλο το ΑποθετήριοΑρχείο & ΣυλλογέςΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμεναΑυτό το ΑρχείοΤόπος καταγραφήςΧρόνος καταγραφήςΣυλλογείςΛήμμαΚατάταξη παράδοσης (κατά Πολίτη)Ευρετήριο πηγώνΚείμενα

Ο λογαριασμός μου

Σύνδεση

Περιήγηση ανά

Τύπος
Παραδόσεις (8)
Συλλογέας
Άγνωστος συλλογέας (8)
Τόπος καταγραφής
Πελοπόννησος (8)
Χρόνος καταγραφής1930 (6)1926 (1)
Επικοινωνήστε μαζί μας | Αποστολή σχολίων
Κέντρον Λαογραφίας E-Mail: keel@academyofathens.gr
Δημιουργία/Σχεδιασμός ELiDOC
Λογισμικό DSpace Copyright © 2015  Duraspace


Το Έργο «Εθνικό δίκτυο ψηφιακής τεκμηρίωσης της άυλης και υλικής πολιτιστικής κληρονομιάς» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους.