Πλοήγηση ανά Ευρετήριο πηγών
Αποτελέσματα 5-9 από 9
-
Ο γάμος ο Μαγιάτικος πολλά κακαποδούδει
Ως μην ακατάλληλος προς γάμον, κατά τον Ιωσήφ Βρυέννιον, συγγραφέα του ΙΕ αιώνος, εθεωρεί ο Μάιος, η πρόληψις δι αύτη εκ των Ρωμαίων την αρχήν έχουσα (Λεμούρια) ασφαλώς θα επεκράτει και καθ' όλην την Βυζαντινήν περίοδον -
Ο πρώτος γάμος είναι από το Θεό, ο δεύτερος είναι για οικονομία και ο τρίτος για πορνεία
Ομοίως κατά τους βυζ. Χρόνους κατά πάντα άψογος εθεωρείτο μόνον ο πρώτος γάμος, δια τον δεύτερον υπήρχον τινές περιορισμοί. Ο τρίτος εθεωρείτο πολυγαμία, επετρέποτο δε παρά της εκκλησίας μόνον αν ο συζευγνύμειος δεν είχε ... -
Όποιους θέλει τούμπανα, κάνει γάμον
Τα τύμπανα κατά τας διασκεδάσεις των γάμων ήσαν εν χρήσει από των Βυζ. χρόνων -
Που πάρη χίλια πέρπυρα και κακοειδή γυναίκα, τα πέρπυρα πηγαίνουνε κι' η κακοειδή απομένει
Παλαιοτάτη μνεία της παροιμίας αυτής παρά τους Βυζαντινούς είναι η εξής: Είδ' έχει τέχνην, άπεχε, αν έχη και λογάριν διαβαίνει το λογάριον και συ το πάθος έχεις (ΙΕ' αιών – Αλεξίου Κομνηνού, παραινετ. Ποίημα στιχ. 532-3 (Wagner))