Πλοήγηση ανά Ευρετήριο πηγών
Αποτελέσματα 16-35 από 394
-
Άμα 'ν έχεις ακαμάτη, τον προφήτη τι τον θέλεις;
(1957)Ο τεμπέλης με “προφητείες” (προφάσεις και δικαιολογίες) προσπαθεί να ξεφύγει τη δουλειά. Λέγανε ακόμη: Είναι ένας προφήτης! Δηλαδή -
Άμα δεν σ' αρέσει πάρ' τη βόλτα σου
(1957) -
Άνθει και ξανανθεί
(1957)Το λέγανε μάλιστα για τις γυναίκες που παρά την ηλικία τους δείχνονται ξανανιωμένες -
Άνθρωπο βλέπεις, καρδία δεν ξαίρεις
(1957)Άγνωστοι μένουν οπωσδήποτε οι εσώτεροι στοχασμοί και διαθέσεις εκείνων που συναναστρεφόμαστε -
Άντρα θέλω, τώρα τον θέλω
(1957)Φυσικά λεγόταν για κείνους που επιζητούσαν κατά φορτικό τρόπο να τους γίνει κάτι -
Άσπρος ήλιος, μαύρη μέρα
(1957)Προγνωστικό του καιρού. Άσπρο ήλιο εννοεί θολόν ήλιο, λόγω των υδρατμών που δεν φαίνηται με γυμνβό μάτι -
Αγάπη δίχως πείσματα δεν έχει νοστιμάδα
(1957)Το λέγανε για τους ερωτευμένους φυσικά και κατά πρώτο λόγο, αλλά και για κάθε στενή φιλική και οικογενειακή σχέση, όταν παρουσιάζονταν παροδικές παρεξηγήσεις -
Αδύνατο μέρος
(1957)Εννοούσαν τα ανύπαντρα κορίτσια. Χρησιμοποιούσαν ακόμη στην ίδια περίσταση και τη φράση: “έχει ντουβάρι”, π.χ. “δεν πατρεύεται-για κάποιον αρσενικό-γιατί έχει ντουβάρι μπροστάτου”, δηλαδή αδελφή λεύτερη, ανύπαντρη -
Ακάλεστος γάδαρος στο γάμο τι γυρεύει
(1957)Για κείνους που προσέρχονται σε συγκεντρώσεις απρόσκλητοι λιγόταν και σαν ειρωνική απάντηση κάποιου που, καίτοι δεν τον προσκαλέσανε, δεν τούτοις κατόποιν του κάνανε παράπονο -
Αλλοί στον που δεν έχει νύχια να ξυστεί
(1957)Ή και συμφωνότερα με το βουρλιώτικο ιδίωμα: Αλλοίμονο σ' όποιονε δεν έχει νύχια να ξυστεί και του ξύνου άλλοι -
Αλλοί στον που λείπει απ' το γάμο του
(1957)Για όσους είναι απόντες ενώ διεκπεραιώνονται υποθέσεις των -
Αλλού τα κακαρίσματα κι' αλλού γεννούν οι κότες
(1957)Για κάτι που γίνεται όχι όπου και όπως πρέπει -
Αμαρτία ξομολογημένη, αμαρτία δέ λογιέται
(1957)Την χρησιμοποιούσαν προ πάντων όπου επεκαλούντο επιείκειας με το να ομολογήσουν το παράπτωμά τους -
Αν άκουγ' ο Θεός τσι κοράκοι, θα ψοφούσαν 'ούλοι οι γάδαροι
(1957)Ότι οι ευχές που αποβλέπουν σε σκοπούς ιδοτελείς και συγχρόνος επιζήμιους για τους τρίτους δεν πραγματοποιούνται