Αναζήτηση
Αποτελέσματα 1-10 από 10
Του μιλώ με τα δόντια
(1950)
Κατ' αναλογίαν των φράσεων του τρίζω τα δόντια = τον απειλώ και του μιλάω έξω από τα δόντια = του ομιλώ ευθαρσώς και αυστηρώς περί των οποίων έγραψεν ο Νικόλαος Πολίτης, παροιμ. 4, 514, ελέχθη και του μιλάω με τα δόντια ...
Δεν έχει πίστι, Θεό, δεν έχει το Θεό του
(1950)
Η φράσις δεν έχει πίστη ή Θεό λέγεται επι ανθρώπου εξωλεστάτου, διότι πάντοτε ο άθρησκος άνθρωπος εις την φαντασίαν του λαού παρίσταται ως τοιούτος. Η δεύτερη φράσις, δεν έχει το Θεό του περιέπεσεν εις ειδικωτέραν χρήσιν λεγόμενη επί ανθρώπου...
Έχει ο Θεός
(1950)
Ευχή του ευρισκόμενου εις αμηχανίαν προ πάντων οικονομικήν, δηλαδή έχει ο Θεός πολλά αγαθά ώστε ελπίς να δώση και εις ημάς. Ότι ούτε νοείται το συμπλήρωμα της φράσεως μαρτυρεί η χαριτολόγος φράσις του Μακεδονικού ιδιώματος έχει ο Θεός, αλλ' έχει και...
Άλλος έχει τ' όνομα κι άλλος τη χάρι
(1950)
Συνοδεύεται από κείμενο ...
Έχει μεσάνυχτα
(1950)
Συνοδεύεται από κείμενο...
Δεν έχει 'ς τον ήλιο μοίρα
(1950)
Ο λαός δια να χαρακτηρίση ένα άνθρωπον τελείως άπορον, φαντάζεται αυτόν ως στερούμενον του δικαιώματος ν' απολαμβάνη και αυτό το ηλιακόν φως και την ηλιακήν θερμότητα. Δεν έχει αυτός μερτικό μήτε 'ς τον ήλιο, όστις εν τούτοις ευεργετεί αδιακρίτως...
Το 'χει δίπορτο
(1950)
των εχθρών. Αυτός ο ιστορικός λόγος εδημιούργησε την ανωτέρω φράσιν λεγομένην επό ανθρώπου, όστις έχει δύο καταφύγια και κατάς περιστάσεις επωφελείται του ενός ή του άλλου ή δύναται να εξεύρη πόρους εν ταις αμηχανίαις ή έχει υποστήριξιν από δύο...
Τον πήρε και τον σήκωσε
(1950)
Εις την φράσιν εξυπακούεται το διάβολος και ισοδυναμεί προς το θα τον στείλω 'ς το διάβολο. Η χρήσις του αορίστου έχει λόγον ψυχολογικόν. Ο λέγων δια να καταστήση εντονωτέραν την απειλήν παριστά αυτήν ως ήδη πραγματοποιηθείσαν...
Πέφτω 'ς τα πόδια, πάω 'ς τα πόδια
(1950)
Σημείον εσχάτης ταπεινώσεως είναι η πτώσις προ των ποδών προσώπου, του οποίου ζητείται η εξιλέωσις. Όθεν πέφτω 'ς τα πόδια = καθικετεύω, εκλιπαρώ. Από την φράσιν αυτήν έχει την αρχήν η άλλη πάω 'ς τα πόδια του = αποβάλλων την αξιοπρέπειάν μου...
Όλα κι όλα
(1950)
Η φράσις έχει έννοιαν απολύτου αρνήσεως και προήλθεν από εφράσεις πληρεστέρας, όλα μπορούν να γίνουν, μόνο αυτό δε μπορεί να γίνη, όλα υποφέρονται, άλλ΄ αυτό δεν υποφέρεται κ.τ.τ. Η επανάληψις του όλα επιτείνει την άρνησιν...